Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

Perfekt, om det då förekommer någon crew som inte har koll på vilka förmåner man har som diamond så är det riktigt illa när de har informationen framför sig i sin ipad. Får hoppas att detta faller väl ut.

Om de da ikke evner å hverken huske eller prestere, skjønner jeg ikke hvorfor de egentlig er cabin crew. Således håper jeg de lukes ut på et vis, men noen ganger virker jo enkelte grodd fast.

Om de da ikke evner å hverken huske eller prestere, skjønner jeg ikke hvorfor de egentlig er cabin crew. Således håper jeg de lukes ut på et vis, men noen ganger virker jo enkelte grodd fast.
Det finns tyvärr rätt många i SAS Cabin Crew som inte borde ha det som jobb, men det är en helt annan diskussion. Låt oss hoppas på att det blir lite bättre ombord med ipads :).

Jag tror mest på det förstnämnda, på min senaste flight till hong kong så hade en i crew ingen aning om vad Diamond var för något och hon gillade att åka med Continental på sina resor till USA...
Fantastiskt! Continental! Det förklarar en hel del...
Det finns förmodligen, som på de flesta arbetsplatser, personer som inte har kvar passionen men det här är vad de gör om dagarna för att få inkomst och fortsätter gärna med det som om det vore 1980...
Skapar en ny tråd för diskussionen om ipad för SAS cabin crew

//Moderator
Bra att du är aktiv och kontinuerligt skapar struktur! Uppskattas!

Just åkt med superbraiga Iberia och kabinchefen var trogen sin padda hela resan, vari hon hade full koll på alla pax - status, namn, matbeställningar. Tror tom dom hade manus till högtalarutropen i paddan. Lysande användning

Min EBD recognition blir bättre och bättre känns det som, senaste flighten till HKG var pursern ute och pratade lite extra med mig på hemresan, det skedde dock inte på utresan där det var samma crew (åkte go ut och plus hem). Senast i november fick jag upplysa en i crew om att som diamond har man rätt till obegränsad dryck när man reser i go för sig själv och sitt sällskap. Jag fick stå på mig 3-4 ggr och säga att jag hade det på papper innan hon gick och fråga purser och då fick reda på att det var gratis för diamond. Jag fick då kommentaren "det är synd att denna information inte når fram till oss som jobbar i kabinen".

Om kunderna kan läsa om det så skulle de förvåna mig om de anställa inte får den infon. Om de är intreserade att ta del av den är ju frågan.

Aldrig fått recognition som EBD. Dock endast flugit 10-12 flighter senaste året. Därmed inte sagt att det vart dålig service eller så.

Aldrig fått recognition som EBD. Dock endast flugit 10-12 flighter senaste året. Därmed inte sagt att det vart dålig service eller så.
Om jag inte minns fel var det först i våras CC fick IT-stödet att se oss EBD i pax-listan (Cari) och i somras som det gick ut i servicedelen att försöka uppmärksamma oss.

Jag har bara flugit 2 flighter med SAS som EBD och den första flighten var servicen som vanligt, dvs. helt ok, men jag fick själv upplysa om att jag var Diamond. Under den andra flighten så var uppmärksamheten fantastisk, nästan för mycket åt det hållet. Men jag klagar inte. :)

Jag tror dock, vilket även andra sagt, att servicen och uppmärksamheten ofta är personberoende. För vissa faller det sig mer naturligt att arbeta i serviceyrken än andra.

Självfallet så spelar också beläggningen roll. Vid det tillfället då uppmärksamheten var total förstod jag det som att jag var den ende diamanten i ett flyg med 80% beläggning i GO. Vid högre beläggning och/eller fler Diamonds så kan det självklart köra ihop sig och måste man då prioritera så väljer man säkert att se till att ALLA får basservicen i första hand vilket då kan gå ut över extra "delighters" för EBD/EBP .

En iPad löser inte den personberoende sidan av servicen men jag tror att den kan hjälpa till att strukturera arbetet/planeringen, vilket i sin tur ev. kan underlätta vid hög beläggning och många statusresenärer.

Toppen