Senaste nytt

InterContinental Park Lane Hotel London - Bra standard med ett av Londons bästa lägen

Henrik_B

Medlem
Lite feed back på ICPL.

Befinner mig i en Studio Suite som är ganska liten, en säng, skrivbord och soffgrupp. Vi är två vuxna och två barn så det var ju tur att vi inte hamnade i King London rummet. Tycker hotellet är ok, inget wow. Trevligt men skulle inte betala fullt pris då det kryllar av mer prisvärda alternativ med bättre lägen i London.

En detalj. Det känns som att sjunde våningen ockuperas av permanentboende US-pensionärer. Kan vara diplomater också eftersom vi är i Mayfair. Personalen känner alla dessa vid namn. I Club loungen noterade jag även reservationslappar på borden. Frågade om jag kunde få reservera bord till ett senare tillfälle vilket inte gick för sig. Frågade om de bara var för RA's men det hade ingenting med det att göra. Dessa var till de som bodde här mer än 6 månader per år, alltså pensionärerna.

Club loungen är trevlig med fin utsikt. Dock snålt med tilltugg under after noon tea och happy hour. Men utmärkt frukost!

Plus för att hotellet lånade ut barnvagn! Bjöd även på en club sandwich i baren pga hårstrå. Det är lite konstigheter med BOGO-vouchern som inte hade registrerats i deras system. De har dock lovat att jag enbart ska få betala för andra natten. Har läst att många haft friktioner med att applicera dessa vilket bekräftas.

* * * *

Edit: Det gick utmärkt att checka ut och enbart bli debiterad en av två weekendnätter. Ambassadorköpet rekommenderas varmt till alla som gillar att göra en bra deal! Finns andra trådar om det, tack @Concorde för tipset!
 
Last edited:

Moco

Medlem
En detalj. Det känns som att sjunde våningen ockuperas av permanentboende US-pensionärer. Kan vara diplomater också eftersom vi är i Mayfair. Personalen känner alla dessa vid namn. I Club loungen noterade jag även reservationslappar på borden. Frågade om jag kunde få reservera bord till ett senare tillfälle vilket inte gick för sig. Frågade om de bara var för RA's men det hade ingenting med det att göra. Dessa var till de som bodde här mer än 6 månader per år, alltså pensionärerna.
@Concorde för tipset!

Något OT, men jag har bott på ett av Hilton-hotellen i området i ett år nu och jag har ca 40 år kvar till pension (sett till dagens system) ;)
Vi brukar vara en handfull personer som mer eller mindre är där permanent, men inga pensionärer!
Skulle uppskatta om man körde lappar likt Intercontinental även där, men icket. Att bli tilltalad med namn är också något man borde kunna vänta sig, dock upplever jag att det är relativt få i personalen som verkar känna lägga märke till ens existens. Kanske blir till att testa detta hotell nu snart.
 

Rctapper

Medlem
Jag bodde i ett London King Executive rum i Februari med min AMB och hade lounge access. Jag tycker att tilltuggen var mycket goda och dom snålade inte på Champagnen, min fru och jag drack ca 1 flaska tillsammans per kväll.
 

Ricci

Medlem
Har bokat en kort weekend över helgen till London 12-13 mars och tänkte lyxa till det.
Tänkte boka Executive room på detta hotell och de vill ha 360pund/natten för detta, är det vär det eller skall man istället boka Holiday Inn Mayfair och spara 150pund som man då kan shoppa/äta/"fika" för istället?

Är AMB Platinum.
 

bnr

Medlem
Har bokat en kort weekend över helgen till London 12-13 mars och tänkte lyxa till det.
Tänkte boka Executive room på detta hotell och de vill ha 360pund/natten för detta, är det vär det eller skall man istället boka Holiday Inn Mayfair och spara 150pund som man då kan shoppa/äta/"fika" för istället?

Är AMB Platinum.
Ping @johhenrik
 

johhenrik

Medlem
Svår fråga... Hotell är ju inte billigt i London. Jag har inte bott på HI Mayfair, men jag kan garantera det inte är i närheten av ett Executive-rum på IC PL. Sen om det är värt 150£ eller inte är ju väldigt individuellt. Jag gillar IC PL, det är ett bra hotell helt klart och jag bor där när jag kan.

@Concorde vad säger du? Var det Mayfair du pratade om som var så otroligt dåligt, eller var det ett annat HI?
 

palmen

Moderator
Har bokat en kort weekend över helgen till London 12-13 mars och tänkte lyxa till det.
Tänkte boka Executive room på detta hotell och de vill ha 360pund/natten för detta, är det vär det eller skall man istället boka Holiday Inn Mayfair och spara 150pund som man då kan shoppa/äta/"fika" för istället?

Är AMB Platinum.
Jag bodde på HI Mayfair för drygt ett halvår sedan, det var helt ok och klart bättre än en del andra HI jag bott på. Huruvida det är värt 150£ extra för PL låter jag vara osagt, men personligen tycker jag det är lite dyrt med 360£ per natt (oavsett hotell), sover ju mer eller mindre bara på hotellet.

Skapade en egen tråd för lite bilder från Holiday Inn Mayfair.
Holiday Inn Mayfair | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:
Toppen