En detalj. Det känns som att sjunde våningen ockuperas av permanentboende US-pensionärer. Kan vara diplomater också eftersom vi är i Mayfair. Personalen känner alla dessa vid namn. I Club loungen noterade jag även reservationslappar på borden. Frågade om jag kunde få reservera bord till ett senare tillfälle vilket inte gick för sig. Frågade om de bara var för RA's men det hade ingenting med det att göra. Dessa var till de som bodde här mer än 6 månader per år, alltså pensionärerna.
@Concorde för tipset!
Ping @johhenrikHar bokat en kort weekend över helgen till London 12-13 mars och tänkte lyxa till det.
Tänkte boka Executive room på detta hotell och de vill ha 360pund/natten för detta, är det vär det eller skall man istället boka Holiday Inn Mayfair och spara 150pund som man då kan shoppa/äta/"fika" för istället?
Är AMB Platinum.
Jag bodde på HI Mayfair för drygt ett halvår sedan, det var helt ok och klart bättre än en del andra HI jag bott på. Huruvida det är värt 150£ extra för PL låter jag vara osagt, men personligen tycker jag det är lite dyrt med 360£ per natt (oavsett hotell), sover ju mer eller mindre bara på hotellet.Har bokat en kort weekend över helgen till London 12-13 mars och tänkte lyxa till det.
Tänkte boka Executive room på detta hotell och de vill ha 360pund/natten för detta, är det vär det eller skall man istället boka Holiday Inn Mayfair och spara 150pund som man då kan shoppa/äta/"fika" för istället?
Är AMB Platinum.