Senaste nytt

InterContinental Dubai Festival City, vad kan jag förvänta mig?

Concorde

Founding Member
Off topic: Efter att ha noterat att du rekommenderat Anise ett par tre gånger i olika trådar så är den nu inbokad i början av april...börjar få höga förväntningar. :)

:)
Det är inte Michelinkrog på något sätt. Men allt håller hög kvalitet, finns 6-7 stationer, allt tillagas färskt och chokladfontänen sitter fint på slutet. Det kostar inte ens 200DHS...
 

johhenrik

Medlem
Är inbokad här igen imorgon, måndag till fredag. Har med mig min VD på denna resan också. Har bokat två klubbrum som jag sen kontaktade dem att den andra personen kommer några timmar före mig, så de splittade min bokning i två. Den ena uppgraderade de till 1BR Club Suite. Ikväll kollade jag och såg att de uppgraderat den andra också till samma. Ska bli intressant att se om de faktiskt ger min VD en suite. Han har ju ingen status alls, men med tur så får han rida på min. Det brukar vara lite annorlunda mellan olika hotell. Ibland uppgraderar de båda rummen man bokar, ibland bara mitt.

Var grymt bra pris denna veckan. 1080DHS för Club Room. Ingen avbokning dock på det priset. Ska bli skönt med lite värme. :)
 
Last edited:

Patrick

Medlem
Jag har länge kämpat emot då jag innerst inne tycker att det är lite väl fåfängt att betala för status, men idag blev jag en Platinum Ambassador... :cool:

Jag tänkte ta IC Festival City under sportlovet, har precis mailat de och frågat vad de tror blir bästa rummen för minsta pengen. ;)

Vi reser 2 vuxna och 2 barn... Rum med dörr mellan eller svit? Vuxna sover inte i samma säng.

Vad tycker ni?

Jag hade 41 nätter förra året så är en bra bit från RA.

:)
 

Magnus_K

Medlem
@Patrick,
Om du ska till Dubai Marina kan du förvänta dig en lång taxiresa ;)
Men IC är fint hotell och ligger trevligt med närheten till en golfbana.
Dock händer det inte jätte mycket precis runtom hotellet på kvällarna.
Det blir ganska mycket taxiåkande så ta med det i beräkningarna bara inte för det är dyrt utan för det kan ta tid och ni kan fastna i om ni ska down town osv.
 

Patrick

Medlem
@Magnus_K Tack för tipset!

Nu är detta tanken på att bara bli lite sol och värme under sportlovet, hade gärna bott nära havet... men hittar ingen bra IHG där. Eller finns det?

Jag fick svar från hotellet, de rekommenderar ett Executive Room, ca 1400 AED per natt. Med tillägget:
"* Rates are Subject to 10% service and 10% municipality charge, plus additional 20.00 AED Fee per bedroom per night for Tourism Dirham Fee"

Betyder detta att hotellet kommer att kosta ca 1400 + 140 + 140 + 20 per natt? Dvs. 1700 AED?

Är Executive room ok? Funkar det för mina önskemål? :)
 

Magnus_K

Medlem
1700 låter rimligt (4200sek).
Tänk på att dirham är dyrt nu så nästa 2,5ggr pengarna.
Dom införde 20AED i turistskatt för en tid sedan.
Executive room är bra.
För tillfället är det bästa alternativet för er om ni måste bo på IC.
Dom andra har lägre standard och ligger i fel del av Dubai.
 

johhenrik

Medlem
Ja tyvärr har inte InterContinental i marinan öppnat än. Hemsidan säger fortfarande "beginning of 2015". Jag bokade IC DFC nu i mars, men kolla annars om det är öppet i påsk, då jag inte kollat senare.

Huruvida executive rum är bra eller inte kan jag inte svara på själv. Jag har bara bott i svit eller club room där. Det är ett väldigt bra hotell dock tycker jag. Dyrt men bra. Personligen skulle jag dock bo på Crowne Plaza DFC istället. Mycket bättre värde än IC. Det ligger ihop med IC och delar poolområde.
 

maba

Medlem
Just kommit från frukosten på Anise och wow vilken frukostbuffè de bjöd på. Stort utbud och fler live stationer dessutom smakade allt jag prövade mycket bra vilket det annars kan vara lite si och så med. Definitivt i topp på min frukostlista över hotellfrukostar. Nästan så man längtar lite till imorgon.
 

maba

Medlem
Jaha IC Festival City fortsätter att leverera. Hamnade vid poolområdet och efter två minuter kom personal med en liten kylväska
pool 1.jpg

innehållande, äpplen, vatten samt små kalla handdukar. We like ;)

pool2.jpg
 
Toppen