Senaste nytt

InterContinental Dubai Festival City, vad kan jag förvänta mig?

johhenrik

Medlem
Om jag minns/hörde rätt så ska det vara gratis att få frukost upp till rummet.
Det var inget jag frågade om men jag tyckte en annan gäst frågade om detta.

Jag kollade upp detta med Club Manager och det stämmer, det är gratis med frukost till rummet om man hellre vill ha så. Jag utnyttjade inte detta, men det är nice att veta. Jag tyckte deras frukost i loungen var bra. Jag brukar oftast inte gilla loungefrukostar., men här var den bra. Bästa äggröra jag fått på ett hotell, någonsin. :)
 

johhenrik

Medlem
Jag sitter nu i Club Lounge och fördriver tiden innan min flight om hundra timmar (eller iaf 8.5hr)... Jag frågade om det var ok att utnyttja loungen trots att jag checkat ut etc och det var det självklart sa dem.

Jag är riktigt imponerad över denna stay. Första ggn jag haft en club stay här och jag är väldigt imponerad över service etc. Här prickar de in den sista lilla fina detaljen för att det helt enkelt ska vara perfekt. Man kan ju tycka att det är en självklarhet med tanke på vad det kostar här, men som ni ju alla vet så stämmer ju inte det alltid...

Nåja, sitter med ett glas Laurrent-Perrier här och har betat av dagens mailbox. Skål!
 
Last edited:

segra

Medlem
""""Club managern tyckte jag absolut måste äta middag här, för den är riktigt bra sa han. Vi får väl se. :)""""

Hur var middagen?
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
""""Club managern tyckte jag absolut måste äta middag här, för den är riktigt bra sa han. Vi får väl se. :)""""

Hur var middagen?

Alltså... Det är samma gamla club-koncept med smågrejer. Väldigt hög klass på maten, men det är som att äta 100 förrätter. Det blir lite tradigt att gå o hämta 4 små rätter i taget, för det är vad som får plats på tallriken. Men, "gratis" är ju gott också, absolut. Jag känner många som föredrar förrätten framför huvudrätten, men jag är lite tvärtom. Ge mig en stadig steak liksom. :)

Iaf, väldigt bra, men jag föredrar en riktig huvudrätt. :)

Edit: hur man kan låta missnöjd och väldigt nöjd på samma gång.... :)
 

jumbooze

Medlem
Alltså... Det är samma gamla club-koncept med smågrejer. Väldigt hög klass på maten, men det är som att äta 100 förrätter. Det blir lite tradigt att gå o hämta 4 små rätter i taget, för det är vad som får plats på tallriken. Men, "gratis" är ju gott också, absolut. Jag känner många som föredrar förrätten framför huvudrätten, men jag är lite tvärtom. Ge mig en stadig steak liksom. :)

Iaf, väldigt bra, men jag föredrar en riktig huvudrätt. :)

Edit: hur man kan låta missnöjd och väldigt nöjd på samma gång.... :)

Skoj att höra att du tyckte samma som jag (att maten höll hög klass), särskilt dagens special som man kunde beställa in (ej buffé).
 
Toppen