Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kan tillföra diskussionen lite om mina RA upplevelser.
Jag fusk-köpte min RA status på eBay (SEK 3000:) inför en resa till IC Bali för några år sedan. Detta då jag hade läst på nätet att RA bemöts på ett alldeles utmärkt sett.
Jag måste säga att jag redan från början blev förvånad hur stor skillnad det var kontra vanliga Ambassador med Platinum status. Vi hade bokat ett rum för fyra och blev uppgraderade till en svit på 160 kvm med egen butler :).
Efter detta har jag lyckats upprätthålla min RA status genom att vara en trogen IC kund. Gör ca 50-60 IC nätter per år och däutöver 20 på CP och HI.
Nu senast hade vi bokat tre gratisnätter på IC Park Lane i London. Gratisnätter ger normalt ingen uppgradering men jag hade mailat hotellet och berättat att detta var vår 25:e bröllopsdag för att ett lite bätrre rum. Dröm om min förvåning när det stod en chaufför på Heathrow och väntade på oss. Rummet blev en av de mindre sviterna på IC och en flaska Moet stod nyöppnad och kall. Allt givetvs helt gratis.
Nu går det inte längre att köpa sig genvägen till RA status som jag gjorde men jag kan varmt rekommendera nivån. Den slår allt jag tidigare provat även om behandlingen av RA medlemmar skiljer sig åt från hotel till hotel. Det finns en hemsida om nätet för detta. De mest generösa upplevelserna har jag haft på IC Bali, IC Singapore, IC New York, IC Istanbul och sist men inte minst IC Grand Paris.

Glömde nämna en av de bästa förmånerna med RA. Checkade in på IC Singapore i fredags kl. 05.30 på morgonen utan att betala ngt extra. Normalt har RA medlemmar rätt att checka in från 08.00 utan extra kostnad men jag har vid ett flertal tillfällen checkat in runt 06.00 utan en kommentar om att jag skulle behöva betala extra. Han som stod brevid mig vid incheckningen blev däremot förbannad, but who cares!

Minibaren på rummet är oxå gratis för RA medlemmar och det är alltid kul att se hur mkt de städat den innan RA-gubben checkar in.

Last edited:
Då var det fixat, köpte just ett Ambassador medlemskap. Har end el IC vistelse på G så jag gjorde slag i saken och köpte ett.

Nu till den stora frågan, ska jag matcha det till Platina på en gång eller ska man vänta och hoppas att man får ett nytt välkomstpaket paket när man blir Plat. Amb?

Hade du fritt tillträde till deras lounge också?

När vi är i SIN brukar vi bo på IC vid Bugis Junction och vi tycker verkligen om deras lounge med gott att äta och bra viner.

Ja, loungen på IC (Middle Rd) är en av de bästa i IC famljen. Dessutom får man använda den hela kvällen efter man checkat ut om flyget går sent på kvällen.

Jag har just skaffat Ambassador och tittar nu på en NYC resa. Någon som har någon åsikt om Barclay respektive Times Square när det gäller möjligheter till uppgraderingar etc. Har någon av dem en lounge värd namnet för Ambassadors?

Jag har just skaffat Ambassador och tittar nu på en NYC resa. Någon som har någon åsikt om Barclay respektive Times Square när det gäller möjligheter till uppgraderingar etc. Har någon av dem en lounge värd namnet för Ambassadors?

Ingen lounge på något utav dom. Jag föredrar Barclay då jag avskyr Times Sq. Barclay är äldre och lite mer slitet än IC Times Sq.

Finns en RA till salu på ebay just nu...

Intercontinental Royal Ambassador Referral Certificate Voucher | eBay

Undrar vad den går för till slut? 720 pund för tillfället och det är ett drygt dygn kvar...

En till:
InterContinental Royal Ambassador Referral Certificate | eBay

Har sett den gå för allt mellan 270 och 800, är nog lite tillgång och efterfrågan.
Skulle vara trevligt att ha ett sånt, får fundera på det nu när det verkar bli mer IC framöver.

Toppen