Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

jumbooze

Medlem
IHG Guld smäller inte så högt på ett IC hotell, jag tycker helt klart du ska bli AMB också.
Om du kan nyttja 2-4-1 weekend så har du ju pengarna tillbaka.

Hur status för ett sällskap funkar vet jag inte ej heller vid avtalat pris men andra kan säkert fylla på med mer info.
 

Homer

Medlem
Du får i varje fall inte poäng för flera rum, 4 rum i 6 nätter = kolla med hotellet innan du bokar vad de kan erbjuda för deal.

Crowne Plaza The Hamilton är också bra, om inte lika bra som The Willard, och där skulle DU få poäng för alla rummen ;)

Only one room will be credited per member per night; however, at U.S. and Canadian hotels (except InterContinental), you can collect points or miles on all Eligible Charges for multiple hotel rooms (less than 10), provided those rooms are used in conjunction with your stay at the same hotel, and

member-terms | IHG
 

Senator

Moderator
Du får i varje fall inte poäng för flera rum, 4 rum i 6 nätter = kolla med hotellet innan du bokar vad de kan erbjuda

Jag kan för lite om IHG och Ambassador programmet trots att jag köpte det ett år. Men en möjlig väg som jag har använt på Hilton när vi har haft flera rum (man får bara på 2 rum på Hilton till HH programmet) är att transferera alla kostnader från alla rum till ett rum och betala detta. Men det kräver välvilja från någon på hotellet som löser det. Om detta fungerar på The Willard vet jag inte, och jag har ingen aning om det är nätter, vistelser eller poäng (utlägg i pengar på hotellet) som är viktigaste för programmet.

Men det ligger himla fint till på Penn Ave, väldigt bra "location".
 

Sinatra

Medlem
Märkligt, för det står på IC-hemsidan att en bokning om 4 rum skulle ge 62 000 poäng och lite till och om jag bara tar ett rum är det runt 15 000 poäng. Kanske är det någon special för att det är en group-rate?

Men är det värt att köpa AMB? På FT verkar "vanliga" Ambassadors få bra förmåner också!? Och kan jag åka någon dag tidigare trots att de andra stannar kavr i sina rum och jag är huvudperson på bokningen?
 

johhenrik

Medlem
Finns bara en Ambassador och den kostar pengar. $200 första året, sen $150 att förnya varje år. Man kan också betala med poäng. 30.000 för första, 24.000 för förnya vill jag minnas. Personligen har jag varit Amb ett år och det är fantastiskt bra som jag nämnt i tråden innan. Jag har ju fått tillbaka "pengarna" från första natten (jag betalade inte, utan de hade kampanj att man blev Amb efter 3 nätter på IC). Med Amb oh Ambassador Accelerator så är det rätt ok poängintjäning också, men det kräver att man bor minst 15 nätter per år på IC.

Innan jag var Amb var förmånerna ingenting mot vad de är nu, om man bor på IC.

Edit: Uhmm.. jag skriver att jag nämnt det i tråden innan... Detta var ju en ny IC Amb-tråd ser jag nu. :) Jag har pratat om det i en annan tråd här på forumet. :)

http://www.businessclass.se/hotell/7940-intercontinental-ambassador-traden.html
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Vad gäller att få poäng för flera rum. Vad som hänt mig är att jag har efterregistrerat poäng, då anger man bokning, datum etc. Då har jag fått för alla rum. I övrigt har jag fått poäng för andra utgifter förutom hotellet om jag betalat för flera.
 

Homer

Medlem
Märkligt, för det står på IC-hemsidan att en bokning om 4 rum skulle ge 62 000 poäng och lite till och om jag bara tar ett rum är det runt 15 000 poäng. Kanske är det någon special för att det är en group-rate?

Isåfall borde du inte få några poäng alls
Points are not issued for stays at the following reduced room rates (Non-Qualifying Room Rates; Non-Qualifying Stay): net wholesale individual and group rate, certain package rates, employee discount rate, friends and family rate,

Du kan se där det står
"Rate Description and Rate Rules"
vad det handlar om

Spara en skärmdump om du bokar!

Mitt svar i övrigt gällde om du får" Ambassador Benefits" på alla rummen, vet ej så hittar du inte något på FT eller i reglerna hör med hotellet vad de erbjuder.

Du kan ibland få poäng vid efterregistrering trots att du inte egentligen är berättigad till det.
 
Toppen