Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Tillbringa 40-60 nätter på minst 3-4 olika Intercontinental uppskattningsvis. Finns väl inga öppna källor angående exakta krav. Är själv Platinum Amb och är hel nöjd med deras service och perks.

Det positiva är att man kan skaffa sig RA utan att spendera alldeles för mycket tid på hotell. Referral Vouchers. De som kvalar in till RA får en kupong där man kan nominera en kollega eller vän till 1 års RA status. Japp. Inte konstigt att dom går för allt mellan 500-700USD på eBay.

Nu har jag varit med och budat på ett par men ännu inte "lyckats". Priset bör kanske uppdateras då värdet enligt ebay idag ligger på uppåt det dubbla jämfört med det du skriver. ;) Den senaste jag inte vann gick för $1225... Automatbud till $900-1000 verkar ligga på de andra, mer än så har jag inte vågat buda...

Jag har ingen aning om det är värt det (då jag oftast reser ensam och inte brukar dricka sprit), så jag kan ledigt erkänna att jag känner mig helt sjuk i huvudet som budar på dessa saker. :D

Å andra sidan ska man åka på semester med familjen och då kan det vara bra... Men tänk om frugan kommer att tro att man alltid reser på detta sätt. ;)

Jag har ingen aning om det är värt det (då jag oftast reser ensam och inte brukar dricka sprit), så jag kan ledigt erkänna att jag känner mig helt sjuk i huvudet som budar på dessa saker. :D

Om det är värt det beror nog på hur många nätter du tror du kommer att bo på IC och jag tror även var du tänker bo, dvs Asien ger nog mera lyx än USA osv...
Själv skulle jag nog kunna tänka mig att ge ca 3000 för ett RA om jag har ett rejält antal nätter framför mig...

Jo, 3000 kr känns som ok. Som nu då jag budar på mer än det dubbla känns det inte helt normalt... :eek:

Dessutom brukar jag ofta bli uppgraderad på IHG Platinum, jag har aldrig köpt ett vanligt Ambassador då jag har antagit att det är för de som reser mindre och att man får ca samma som jag får med mitt "gratis" Platinum.

Bara att be arbetsgivaren att köpa ett åt en så får man bo flott och minskar företagets kostad att förse en med anständigt boende.

Om man har tex 20 nätter på IC så är värdet av ett RA rätt strort.

Jante lag here we come… :cool:

Ett RA är på väg att gå relativt billigt, typ 4 minuter kvar och "bara" £400... Men jag har valt att nyktra till och inte bjuda...

Edit: gick till slut för £488...

Last edited:
Toppen