Senaste nytt

Integrering av Terminal 4 och 5 på Arlanda

Om vi nu antar att de vill ha bokstäverna CDEF, kunde de i alla fall inte ha namngett områdena C1-C15, D1-D15, E1-E11, F1-20, F50-F70 (om man nu vill hålla isär våningsplanen och inte införa bokstaven G). Dvs starta varje pir (öm gateområde ;) ) med gate 1 ELLER ha de i ökande ordning där samma numeriska gatenummer inte återkommer. Nu är det en knepig mix av gamla och nya koder (tycker jag)

Enligt de som jobbar landside är det i princip inga resenärer som i nuläget förirrar sig pga att F ligger direkt till höger istf till vänster efter A-B-C.
Idag är det bara två uppsättningar gater som har bokstäver, C och F, och C-gaterna är nyligen skyltade.

Det är inte heller ett sunt antagande att alla kommer in genom den nya säkerhetskontrollen, för trötta passagerare som ska byta flyg kan jag inte se att ordningen C, B, A, F skulle kunna vara acceptabel, utan det skulle mest vara ett frekvent ämne i syskontråden om hur Arlanda är "Europas sämsta flygplats".

Om vi nu antar att de vill ha bokstäverna CDEF, kunde de i alla fall inte ha namngett områdena C1-C15, D1-D15, E1-E11, F1-20, F50-F70 (om man nu vill hålla isär våningsplanen och inte införa bokstaven G). Dvs starta varje pir (öm gateområde ;) ) med gate 1 ELLER ha de i ökande ordning där samma numeriska gatenummer inte återkommer. Nu är det en knepig mix av gamla och nya koder (tycker jag)
Ja! Oslo är igen ett föredöme här. Förhoppningen är väl att de tar och numrerar om gateområdena allt eftersom det blir dags för större renoveringar, men det är kanske att hoppas lite för mycket. Ska bli intressant att se om G blir G01-16 - G50-66, eller om de försöker smeta in de i samma nummerserie på något sätt också.

Toppen