Trist utveckling och hoppades att Swedavia sansat sig.

Hade föredragit (när man kommer i via nya säkerhetskontrollen) att det blivit
Åt vänster:
•A1-10 (A-piren)
•B11-24 (B-piren)
•C30-44 (C-piren, gamla T4)
•D-gater på T2
Åt höger:
F26-69 (F-piren)
Framtida G-gater
Kanske har jag en övertro på ”sällan-resenärer” men tror de klarar att läsa på tydliga skyltar och kan acceptera att A-B-C ligger åt ett håll, F åt motsatt håll? Vad tror ni som erfarna resenärer?
Jag förstår det logisk/konforma i beslutet men i övrigt nej. Nu kommer det bortsett från gateområde C och F (och ev i senare skede G) inte att stämma överens landside/airside. Polis, räddningstjänst, flygtrafikledning och handlingbolag gillar inte alls detta. Alternativt har det gått prestige i beslutet och då blir inget bra. Om det kallas pir eller gateområde spelar ingen roll.
Exempel. Polis tillkallas E5 och skall då airside köra till platta AB, detsamma gäller ju initialt all typ av handling även om det (förhoppningsvis) kommer lösa sig med tiden.