Senaste nytt

Inställt flyg -> ombokning -> försening -> ersättning?

Såg att en hemresa har blivit framflyttad en dag. SAS skickade info till mig om det i augusti, men har inte sett det förens nu. Går det fortfarande att be om återbetalning av hela biljetten? Har läst någonstans att man per automatik godkänner tidsändringen om man inte svarar på ett par dagar, vilket jag inte gjorde.
Brukar vara 14 dagar som fristen är om jag inte missminner mig! Efter 14 dagar anses ändringen vara accepterad.

Mitt tips är att ringa och var ärlig (eller säg att det hamnat i spam-lådan typ) och berätta att resan inte blir bra om du missar en dag och kanske har du flyt och får full återbetalning :)

Fick ett inställt flyg igår 25/11 JFK-CPH med SAS på business reward pga för lågt däcktryck. Ombokad idag till Delta + KLM via AMS till CPH. Hade bokningsklass I på SAS-flyget, på Delta-flyget JFK-AMS är det klass J. Är det så att detta är revenue-biljett?

Skulle behöva lite hjälp, min sambo skulle flyga CPH-AMS-LIS med KLM, CPH-AMS blev så försenat pga dimma på AMS så hon missade anslutningsflyget till LIS som skulle gå 1235.

Hon blev ombokad med KLM 2110 från AMS till LIS. Detta var på tok för sent, och i stället så köpte vi en biljett med Vueling samma sträcka som skulle avgå runt 1520, vi ringde också och påtalade att vi ville behålla inbound-benen med KLM. Vilka möjligheter har vi till ersättning för en ny biljett med Vueling samt kommer någon EU-kompensation att ev. utgå? Tacksam för svar.

Skulle behöva lite hjälp, min sambo skulle flyga CPH-AMS-LIS med KLM, CPH-AMS blev så försenat pga dimma på AMS så hon missade anslutningsflyget till LIS som skulle gå 1235.

Hon blev ombokad med KLM 2110 från AMS till LIS. Detta var på tok för sent, och i stället så köpte vi en biljett med Vueling samma sträcka som skulle avgå runt 1520, vi ringde också och påtalade att vi ville behålla inbound-benen med KLM. Vilka möjligheter har vi till ersättning för en ny biljett med Vueling samt kommer någon EU-kompensation att ev. utgå? Tacksam för svar.
Väder brukar begränsa kompensationsmöjligheterna rejält.
Att få ersättning för nya biljetten har nog större chans, men kommer knappast utan diskussion. Har ni någon dokumentation på att KLM vägrade boka annan väg än den de föreslog?

Väder brukar begränsa kompensationsmöjligheterna rejält.
Att få ersättning för nya biljetten har nog större chans, men kommer knappast utan diskussion. Har ni någon dokumentation på att KLM vägrade boka annan väg än den de föreslog?
Tyvärr inte, fanns inte så många options om man inte valde Vueling. Då var det väl via AMS-CDG-LIS och det hade inte hjälpt att komma fram i någorlunda normal tid.

Toppen