Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Har SAS brist på plan? Eller är det något annat som spökar (påsken är ju över)?

Idag (09APR) har 10 SAS-plan varit inställda från Arlanda:

SK2153 GOT
SK0525 LHR
SK0105 MMX
SK1040 KRN
SK1421 CPH
SK0489 OSL
SK1016 SFT
SK1131 RNB
SK0718 HEL
SK1145 RNB

Med undantag för London-planet är ju alla inom Skandinavien+Finland. Något underleverantör som inte håller måttet?

Tydligen har SE-ROB tagit tidigt helgledigt för sitter just nu på UME och väntar på försenat SK035 som skulle varit 320Neo men blev 737-700.
En hel del passagerare som inte kommer med då flighten var nästan fullbokad och 737-700 rymmer ca 40 passagerare mindre - men jag får åka med.

/ TT

2min kvar till avgång med SK1409, givetvis "on time" i appen. Mina utsikter för att få flyga till Peking i kväll ser dystra ut...

Attachments

• IMG_5084.jpeg
    IMG_5084.jpeg
    69,8 KB · Visningar: 423
Flyger hem till Umeå och gör ett nytt försök imorgon, lite surt att få sittplatsen på CPH-PEK utbytt från nödugång - fönster till en vanlig plats i mitten...

Det fanns ingen annan väg SAS kunde få dig till Peking som inte skulle innebära 24 timmars försening? Står för övrigt SAS för extraresan till Umeå? Eller har du kanske årskort?

Det var precis att jag inte han med att göra någon annan europaconnection, eftersom jag inte har något viktigt inplanerat i Peking förens på torsdag och alternativet jag fick var att åka till Köpenhamn och lösa det därifrån. Så jag la förslaget att flyga hem för att få en heldag hemma. Vad gör man inte var att lugna chefen (sambon)... Detta står SAS för så inget krångel där, de slipper ju även en hotellnatt för mig.

Försenad med sk017 från Luleå mot Ängelholm i söndags,pga tekniskt fel,så ombokning med connection som också avgick 40min sent. Landa 23isch något sådant, skicka claim och blev ersätt med 250€ (dock inte kommit in ännu,godkändes idag)

En fråga.

Jag flög från Düsseldorf igår till Luleå via Köpenhamn. Varje flyg var i sig försenat men Sk020 till Luleå som normalt hade avgång 21:15, starta inte fören 23:35 från arlanda och och ankom 00:40

Beräknas ersättningen enbart från arlanda eller från Düsseldorf?

Samt ,kan man krävs ersättning för skadat bagage? Inte väskan utan innehåll?

Toppen