Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

SK989

Medlem
Var på TLL och där blev det en försening på strax över 2 timmar på en SAS avgång, gaten delade ut kuponger 7€ till GO och 10€ till Plus, jag har aldrig varit med om att det skiljer mellan kabinklasserna.

Det verkar vara så - när jag flög hem från Biarritz i juli var flyget kraftigt försenat (över 10 timmar) och SAS (eller handlingagenten rättare sagt) delade ut vouchers i omgångar. Vi som reste i Plus fick betydligt mer än de som reste i Go, tror att skillnaden var ca 30 euro mer till Plus totalt sett.
 

ryds

Medlem
SK2645 Inställt idag från Hamburg!
Oklart varför, var även så i Torsdags ?
Flygs av City Jet .
Man splittrade på mig och min Sambo, vi stod på samma bokningsreferens. Ombokad via Oslo och sambo via Köpenhamn . Efter 3 samtal så hamnade vi bägge på Oslo flighten !
Om allt flyter så landar vi 17.00 5 h, efter utsatt tid! Rätt till ersättning ? / hur mycket ?
Är det till SAS eller City jet . Allt bokat via SAS .
 

Wendestam

Medlem
Trist att höra.
Ersättning blir 250EUR / pers (>4h) och det är SAS som ska stå för den. Att operatören av just den flighten är en annan spelar ingen roll.
 

FF#1

Medlem
Verkar vara struligt på Arlanda i dag, mycket förseningar.
Sitter i Luleå och väntar på att planet ska ta sig hit. Det ankommande flyget skulle ha landat nyss men det har just startat från Arlanda, suck.
Det kommer mest troligt att jag inte tar mig till Göteborg i kväll och morgondagens viktiga möte blir påverkat... dubbel suck.
Avgångstiden flyttas fram allt efter och nu få vi veta via högtalarna att de har läst på Aftonbladet att föreningen beror på restriktioner på Arlanda pga. datastrul och väder. :)

Som grädde på moset är alla sas avgångar på morgonen fullbokade, hoppas att det är för att man har varit proaktiv och bokat om mig till första planet...
 

Rebel

Medlem
Avgångstiden flyttas fram allt efter och nu få vi veta via högtalarna att de har läst på Aftonbladet att föreningen beror på restriktioner på Arlanda pga. datastrul och väder. :).

Trist.
Men man känner sig extra säker när flygplatsens info kommer ifrån kvalitets tidningar som aftonbladet..:rolleyes:
 

ryds

Medlem
Landande 17.00 från Oslo.
Pratat med SAS Arlanda via kontakter. Visade sig att SK2645 som flygs av City jet, hade brist på personal . Förseningar dagen innan gjorde att Crew tiden inte räckte till . Så skickat in till SAS om ersättning .
 
Toppen