Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Perfekt, tack! Gjorde en bokning på Hilton som behöver avbokas innan midnatt så vore super med en prognos. Tack!
Edit: vad är gränsen för flygen tro? Dvs vad ska jag hålla koll på?

Tror att ATR får problem kring 30kts sidvind... Inte riktigt sidvind i prognosen mer 45 grader?.. Nu säger den 25-38 knop och snö/hagel på e.m så det är nog ett corner case, "beror på"...

I aeroweather kan du se hur mycket ren sidvind det är för de olika banorna.. En A320 har nog inget problem med vädret, men snön kanske också ställer till det lite?
 
Last edited:

pswe

Medlem
Verkar funka fint på de flesta håll. Bra var inte så bra från Sturup under kvällen men det mesta annat är igång. Såg att Köpenhamn -Landvetter flygs av en crj just nu men det kanske är standard, eller är det en anpassning för vinden?
 

olo

Medlem
Såg att Köpenhamn -Landvetter flygs av en crj just nu men det kanske är standard, eller är det en anpassning för vinden?
De har växlat upp på ett par populära avgångar, så nu är det alltid två som går med CRJ (och 1 A32X). Sen växlar de in fler CRJr under helgerna när de finns tillgängliga verkar också som.
Under december har det bara varit CRJr på alla helger och i januari verkar sena CRJ-flighten gå med A32X ganska ofta, så det känns som att de blandar lite och ger på sträckan nu.
 

Malin Bergman

Ny medlem
Hej, jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med...

Min son 14 år skulle flyga (med SAS) tillbaka hem till Jönköping... fr Östersund - Landvetter med byte i Stockholm:
Dåligt väder i mellan Sverige 3 jan
Ok på avresedagen men jag kunde se att många plan fortfarande var försenade hit o dit.
Resan skulle gå onsdag 4 jan 16,10 ...försenat , startade från ÖSD 17,35 .Ankom STO 18,30
Missade anslutande plan STO-GBG (som var lite försenat men startade 18,25 typiskt nog)
Han blev ombokad till 8,10 nästa dag, alltså torsdag 5 jan.

Det funkade inte för exmaken som inte kunde ta ledigt en heldag för nya hämttiden o inte heller ville sonen sova ensam på hotellet. Därför valde exmaken att ta bilen på onsdagkvällen till Stockholm o hämta sonen.Dom var tillbaka i Jönköping 05,00 på morgonen.
Sonen fick 150 sek till mat + hotellrum att vänta på under tiden. Så det var jättebra!

Jag förstår att vi får pengar tillbaka för den avbrutna resan. Men vad gäller för kompensationen på 250 eur? Bör vi få den?
Vad gäller för resekostnaden Jönköping-Stockholm t/r, kan man ta upp det?

Tack på förhand! Mvh
 
Toppen