Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Som lätt flygrädd vill man inte riktigt höra om motorer som lägger av, särskilt när man ska sätta sig på samma kärra dagen efter. Men man får ju lita på att teknikerna har koll på läget. Det regnade ju verkligen brutalt imorse, undra om det skapade motorproblemet, ja menar det finns ju någon gräns när motorn får in för mycket vatten. Antar att motorerna inte går under vatten t.ex. :)

Som lätt flygrädd vill man inte riktigt höra om motorer som lägger av, särskilt när man ska sätta sig på samma kärra dagen efter. Men man får ju lita på att teknikerna har koll på läget. Det regnade ju verkligen brutalt imorse, undra om det skapade motorproblemet, ja menar det finns ju någon gräns när motorn får in för mycket vatten. Antar att motorerna inte går under vatten t.ex. :)

Det är säkerligen inga problem, här i HKG har HAECO hand om service för många bolag inklusive Cathay och SAS.

Hm, jag ska ju flyga SK945 imorgon. Slingas den fortfarande med Hong Kong? Blir spännande det här!

Ping @KalleSus som kanske vet om någon ersättningskärra på ARN?

Last edited:
Det sas aldrig att moton lag av, motor problem sa han.
Vet inte om man kan kalla det regn det som kom imorse, himelen var öppen, undrar hur många mm som kom för lunch.
@RobHK ha en trevlig resa hem, den blir säker, du flyger SAS!
Vi kanske syns i någon lounge på HKG, jag flyger TG601 i morgon.

Det sas aldrig att moton lag av, motor problem sa han.
Vet inte om man kan kalla det regn det som kom imorse, himelen var öppen, undrar hur många mm som kom för lunch.
@RobHK ha en trevlig resa hem, den blir säker, du flyger SAS!
Vi kanske syns i någon lounge på HKG, jag flyger TG601 i morgon.

Sedan midnatt har det kommit ungefär 100mm på Chek Lap Kok.

Hm, jag ska ju flyga SK945 imorgon. Slingas den fortfarande med Hong Kong? Blir spännande det här!
945.JPG

Ser så ut... :(
Jag ska dock flyga SK945 idag och enl. flightradar är det LN-RKU (som redan kört ARN-ORD(-ARN just nu)..

Lite synd just med ORD för OM det i sista sekund visar sig att vi inte kommer iväg, så finns inget alternativ till USA den dagen.

Toppen