Brandten
Medlem
Ja, just det är inget problem för min del då jag bara ska dit, checka in på Hilton och åka hem dagen efter med SK946.Och kommer man iväg men lite väl sent (typ 3h) missar man dessutom alla anslutningsmöjligheter i Chicago![]()
Ja, just det är inget problem för min del då jag bara ska dit, checka in på Hilton och åka hem dagen efter med SK946.Och kommer man iväg men lite väl sent (typ 3h) missar man dessutom alla anslutningsmöjligheter i Chicago![]()
Normalt brukar 964 slingas med 945 - men nu tycks SAS ha satt in LN-RKP till Hongkong i eftermiddag (som nämnts tidigare här i tråden) och den gör också lördagens flight till Hongkong (enligt Expertflyer) som då kommer att bli runt två timmar försenad. Det borde innebära att Chicagolinjen trafikeras av LN-RKU både idag och i morgon. Så du borde inte riskera, vare sig försening eller den fula ankungen.Hm, jag ska ju flyga SK945 imorgon. Slingas den fortfarande med Hong Kong? Blir spännande det här!
Ping @KalleSus som kanske vet om någon ersättningskärra på ARN?
Ser ut enligt Experflyer som om SK6964 kommer att avgå 16,00 från HKG imorgon lördag.Dags igen, SAS kärran i HKG blev stående. Har att välja på mittsäte i Plus imorgon 09:00, eller boka in mig på planet som blev stående, som ska gå 14:00. Svårt att avgöra hur sannolikt att dom lyckas laga planet som gick sönder och att man kommer iväg 14:00 imorgon.
Just nu är jag inbokad på 14:00 flighten, ska man räkna med att den kommer iväg? Hur hade ni gjort?
Var skickar jag in min EU261 förresten? har aldrig gjort det tidigare..
En gammal backup-kärra som SAS använder.Hej!
Jag åker med SAS till Hong Kong på söndag. För en annan som inte är jätteinsatt ännu men försöker att bli, vad innebär LN-RKP? Förstår att det är ett annat plan men är det en rejäl nedgradering? Och vart kan jag hålla utkik om det är det planet som kommer att trafikera sträckan även på söndag?
Om det blir som @011430121 skriver ovan, att LN-RKR flyger tillbaka till Stockholm i morgon lördag som SK6964, så borde söndagen flyta på som planerat, och då behövs inte LN-RKP. Enligt Expertflyer ska söndagens SK963 trafikeras med ordinarie 330-maskin.Hej!
Jag åker med SAS till Hong Kong på söndag. För en annan som inte är jätteinsatt ännu men försöker att bli, vad innebär LN-RKP? Förstår att det är ett annat plan men är det en rejäl nedgradering? Och vart kan jag hålla utkik om det är det planet som kommer att trafikera sträckan även på söndag?
Hej!
SK6964 är inställd idagOm det blir som @011430121 skriver ovan, att LN-RKR flyger tillbaka till Stockholm i morgon lördag som SK6964, så borde söndagen flyta på som planerat, och då behövs inte LN-RKP. Enligt Expertflyer ska söndagens SK963 trafikeras med ordinarie 330-maskin.
Men blir återfärden för LN-RKR senarelagd så är ju risken att LN-RKP får ta ytterligare en tur. Om det blir till Hongkong eller Chicago vet nog bara SAS trafikplanering.