Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Så jag blev helt enkelt dubbelcancellerad. Först fredag morgons avgång, sen ombokad till SK6964, och nu blir det Lufthansa 23:15 på kvällen, 1.5 dygn efter jag egentligen skulle åka, börjar bli riktigt irriterad. Har gått igenom vår galna företagsagent också, då SAS vägrar hjälpa direkt. Det fanns lediga platser på fula ankungen enligt SAS kundtjänst, men agenten lyckas inte hitta någon plats på planet, sjukt frustrerande.

Så jag blev helt enkelt dubbelcancellerad. Först fredag morgons avgång, sen ombokad till SK6964, och nu blir det Lufthansa 23:15 på kvällen, 1.5 dygn efter jag egentligen skulle åka, börjar bli riktigt irriterad. Har gått igenom vår galna företagsagent också, då SAS vägrar hjälpa direkt. Det fanns lediga platser på fula ankungen enligt SAS kundtjänst, men agenten lyckas inte hitta någon plats på planet, sjukt frustrerande.
Vad fick du för kabinklass på LH?

Om du åker TG från HKG till BKK klockan 20,45 så kan du vara på ARN kl 07.00 i morgon med TG960 finns platser i samtliga kabinklasser.

Vad fick du för kabinklass på LH?

Jag fick samma Sas Plus till Economy comfort.

Skulle väl vara om Thai i Economy comfort är mycket bättre än Lufthansa, annars orkar jag inte riktigt krångla igen med kontakta agenten och försöka bli ombokad osv..

..man har ju annat att göra än att sitta och ringa kundtjänster i 1 dygn :(

Just nu är LN-RKP schemalagd att flyga dagens SK945 (09JUN) enligt flightradar.
Fast på Swedavia står SK963 som delayed until 18. Vilket skulle betyda att man tar RKP som behöver lite tid för städning efter ankomst som SK964. SK946 landar ju i bra tid för att hinna vända som SK945.

@Brandten

Å andra sidan är även SK963 till Hong Kong planerad med LN-RKP just nu (enligt flightradar) och 3 timmar sen. Vi kan utgå från en av dem är fel ;)

ExpertFlyer visar SK945 som en A333 och SK963 som A343 så mycket tyder på att du får ett en riktig plus-upplevelse. Flightstats.com visar dessutom att SK945 utförs av LN-RKU.

Vi får väl se vad som händer - detta blir spännande

Jag fick samma Sas Plus till Economy comfort.

Skulle väl vara om Thai i Economy comfort är mycket bättre än Lufthansa, annars orkar jag inte riktigt krångla igen med kontakta agenten och försöka bli ombokad osv..

..man har ju annat att göra än att sitta och ringa kundtjänster i 1 dygn :(
De har likadana stolar som i C

Toppen