Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jag ser på Expertflyer att SAS tydligen kör med LN-RKP även i morgon måndag. Eftersom morgondagens ankomst från HKG är beräknad till cirka 18.30, torde avgången för 963 i morgon bli tidigast 20.30. Dvs minst 5 1/2 timme senare än tidtabell...
Jag tycker att det är ganska anmärkningsvärt, att man inte från början satte in LN-RKP som ersättare för LN-RKR både på ORD och HKG. Då hade man kunnat hålla tidtabellen på båda linjerna.

Jag ser på Expertflyer att SAS tydligen kör med LN-RKP även i morgon måndag. Eftersom morgondagens ankomst från HKG är beräknad till cirka 18.30, torde avgången för 963 i morgon bli tidigast 20.30. Dvs minst 5 1/2 timme senare än tidtabell...
Jag tycker att det är ganska anmärkningsvärt, att man inte från början satte in LN-RKP som ersättare för LN-RKR både på ORD och HKG. Då hade man kunnat hålla tidtabellen på båda linjerna.
Nu spekulerar jag bara men försäljning av platser i plus kan ju spela in då det skiljer ordentligt i antal.

Når man ser på antal occupied Y seats på hhv SK963/964 og 945/946 i dag og i morgen, kan det være en beslutningsfaktor. Her er der forholdsvis flere på ORD end på HKG. Det samme gælder på C.
Spørgsmålet er dog, hvad er der galt med RKR siden den er AOG? Ground damage?

Sitter nu på ersättnings planet LN-RKP från HKG till Arn som är 5 timmar sen. Kaptenen meddelade nyss att ena motorn startar inte. Kanske vi inte kommer iväg idag.

Sitter nu på ersättnings planet LN-RKP från HKG till Arn som är 5 timmar sen. Kaptenen meddelade nyss att ena motorn startar inte. Kanske vi inte kommer iväg idag.

Men det finns ju tre motorer till att leka med? Det är ju trots allt 50% än den vanliga maskinen ;)

Skämtåsido. Jag undrade just vad status var eftersom maskinen inte verkat kommit iväg ännu. Surt men hoppas det löser sig på ett säkert sätt.

Om de inte får iväg LN-RKP så ser det för stunden ut som att LN-RKU kommer imorgon, dock blir den flighten förmodligen en timme sen.

Toppen