Nu vet jag inte riktigt hur du definierar begreppet trotjänare, men LN-RKU är den nyaste av SAS alla långdistansmaskiner och levererades till bolaget i april 2016Ser på fr24 att goa gamla trotjänaren RKU tar mig hem ikväll.![]()
Nu vet jag inte riktigt hur du definierar begreppet trotjänare, men LN-RKU är den nyaste av SAS alla långdistansmaskiner och levererades till bolaget i april 2016Ser på fr24 att goa gamla trotjänaren RKU tar mig hem ikväll.![]()
Jag definierade det som ARN-ORD trotjänare senaste tidenNu vet jag inte riktigt hur du definierar begreppet trotjänare, men LN-RKU är den nyaste av SAS alla långdistansmaskiner och levererades till bolaget i april 2016![]()
Nu spekulerar jag bara men försäljning av platser i plus kan ju spela in då det skiljer ordentligt i antal.Jag ser på Expertflyer att SAS tydligen kör med LN-RKP även i morgon måndag. Eftersom morgondagens ankomst från HKG är beräknad till cirka 18.30, torde avgången för 963 i morgon bli tidigast 20.30. Dvs minst 5 1/2 timme senare än tidtabell...
Jag tycker att det är ganska anmärkningsvärt, att man inte från början satte in LN-RKP som ersättare för LN-RKR både på ORD och HKG. Då hade man kunnat hålla tidtabellen på båda linjerna.
Kanske det inte finns någon ledig plats i hangeren?Vad tusan hände med det där planet som står kvar i HKG? Måste ju vara rejält stora problem när det tar 5 dagar att laga. Hur kommer det sig att så nya plan har så stora problem??
Jag ser på Expertflyer att SAS tydligen kör med LN-RKP även i morgon måndag. Eftersom morgondagens ankomst från HKG är beräknad till cirka 18.30, torde avgången för 963 i morgon bli tidigast 20.30. Dvs minst 5 1/2 timme senare än tidtabell...
Jag tycker att det är ganska anmärkningsvärt, att man inte från början satte in LN-RKP som ersättare för LN-RKR både på ORD och HKG. Då hade man kunnat hålla tidtabellen på båda linjerna.
Sitter nu på ersättnings planet LN-RKP från HKG till Arn som är 5 timmar sen. Kaptenen meddelade nyss att ena motorn startar inte. Kanske vi inte kommer iväg idag.
Sitter nu på ersättnings planet LN-RKP från HKG till Arn som är 5 timmar sen. Kaptenen meddelade nyss att ena motorn startar inte. Kanske vi inte kommer iväg idag.