Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Ja, och vem ska agera ersättare om ersättaren får en facelift? Kommer ju bli minst 1 inställd avgång / dag om inte fule ankungen är i "tjänst".
Hoppas hoppas dom får ordning på allt inom snar framtid då jag ska åka C till ewr från arn.

Den är väl 'tänkt' att gå max ~30% av tiden så då vill man inte investera. Just nu i Jan/Feb har det varit många plan nere på service i Hongkong så den har fått jobba hårt.
 
Den är väl 'tänkt' att gå max ~30% av tiden så då vill man inte investera. Just nu i Jan/Feb har det varit många plan nere på service i Hongkong så den har fått jobba hårt.
Ja, förstår att det handlar om en hel del pengar. Vore ju intressant att se ”dötid” för RKP under t ex hela 2017? :rolleyes:
 
Den är väl 'tänkt' att gå max ~30% av tiden så då vill man inte investera. Just nu i Jan/Feb har det varit många plan nere på service i Hongkong så den har fått jobba hårt.
Japp. Utöver det är väl tanken alltjämt att skrota den inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
Lite Off topic men är det inte så att SAS får nya långdistansplan först under 2019? I så fall blir ju RKP kvar ett bra tag till..
 
Last edited:
Nu fick äntligen LN-RKP åka hem till köpenhamn, då det verkar som LN-RKR är kurant igen. Vad gäller trådens ämne så tycks det vara tillbaka till hyfsat normalt tillstånd på Arlanda, bara de vanliga förseningarna på 30-50 minuter idag...
Vi får hoppas att strulsäsongen är över åtminstone för tillfället!
 
Fortfarande maskinbrist på långlinjerna.
LN-RKF flög till Hongkong för check i går kväll efter ankomsten från Shanghai - och LN-RKO är fortsatt kvar där. Den sistnämnda kan nog förväntas hem vilken dag som helst.
 
Toppen