Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Intressant fråga, jag tittade faktiskt på SK953 på samma datum för en vecka sedan, och då var den fullsatt! 0 i alla bokningsklasser inklusive C. Det måste vara relativt ovanligt så långt i förväg... Och nu verkar även den vara helt borta.
Om den verkligen var helt fullbokad så verkar det väldigt konstigt att ställa in den.
0 betyder inte fullsatt, det betyder att de inte vill sälja några platser i den aktuella bokningsklassen.
Kan mycket väl varit så att denna flight utgår av någon anledning och att det var 100 personer bokade som de nu har fått boka om till andra alternativ.

Intressant fråga, jag tittade faktiskt på SK953 på samma datum för en vecka sedan, och då var den fullsatt! 0 i alla bokningsklasser inklusive C. Det måste vara relativt ovanligt så långt i förväg... Och nu verkar även den vara helt borta.
Om den verkligen var helt fullbokad så verkar det väldigt konstigt att ställa in den.

Vi vet inte om den blev inställd. Vi vet bara att mina vänner blev ombokade och vi är nyfikna på varför. Den står som sagt fortfarande som "Scheduled" på FlightAware men vet inte hur up to date de är.

På ExpertFlyer är flighten nu borttagen inte markerad som cancellerad eller utnollad. Tyder på att alla som var bokade på flighten nu är ombokade till andra flighter. Att flightaware visar den tror jag mer beror på att den kan finnas med i andra system som inte är ihokopplade med bokningssystemen.

Just runt de datumen hittar jag SK953 tisdagen 15MAJ och SK955 onsdagen 09MAJ. Känns inte det lite magert?

På ExpertFlyer är flighten nu borttagen inte markerad som cancellerad eller utnollad. Tyder på att alla som var bokade på flighten nu är ombokade till andra flighter. Att flightaware visar den tror jag mer beror på att den kan finnas med i andra system som inte är ihokopplade med bokningssystemen.

Just runt de datumen hittar jag SK953 tisdagen 15MAJ och SK955 onsdagen 09MAJ. Känns inte det lite magert?
Det är ju bara 3 flighter i veckan, har inte koll på exakt vilka dagar det är, men det verkar saknas 1 flight i alla fall som säkert är denna flight den 12e

Aha, det är totalt tre flighter i veckan. Jag trodde det var tre från respektive CPH och OSL... Då känns det ju mer rimligt (men fortfarande magert).

Det är Kristi Him med långhelg, vet inte om det möjligen påverkar?

Fick just SMS om cancellering av SK946 (ORD-ARN Feb 8) och att ombokning är på gång. Men ingenting syns på bokningen än.

Last edited:
Toppen