Du kan ditt SAS, 0114! 2,5 h försening på 945 i dagsläget.Hur många crew är det om bord?
Detta betyder att SK 945/946 kommer att bli sena idag.
Infon finns ovanför ditt inlägg. Det är följdförseningar eftersom det är samma kärra (ORD-ARN) som ska till HKG idag.ARN HKG SK 0963 13:50 ny avgångstid 14:55.
Försenat en dryg timme idag alltså.
Någon som sitter på info?
Jag tackar och tar emot då vi slipper stressa från anslutningsflyget. So far so good...
Trist att höra. Just sätena är ju svårt att hantera men förhoppningsvis löser det sig ombord. Annars bör du kunna skriva och be om någon form av goodwillkompensation. För att ni ska bli placerade tillsammans måste SAS ju ändra för någon annan, någon annan som då säkerligen inte blir särskilt glad. Jag har varit med om att man flyttat på mig utan att fråga, blev faktiskt riktigt förbannad då det var en nattflight och jag medvetet valt plats efter det.Skulle åkt ARN-OSL imorse 0920 för att därefter åkt OSL-EWR 1100. Båda resorna skulle gjorts i business och är bokade med eurobonuspoäng. Fick ett SMS i morse 0601 att ARN-OSL var inställt och jag därför var ombokad till ARN-EWR 1040.
Resan är bokad för 11 månader sedan och jag hade naturligtvis platserna 1D och 1F för EWR flighten. Nu när vi fått ny flight i sista minuten så har jag och sambon naturligtvis fått sämre och spridda platser. All SAS personal vägrar att placera oss tillsammans (incheckning, servicecenter, lounge) och hänvisar mig till att fråga på planet(!). Misstänker att jag inte kan få någon ersättning enligt (EG) 261/2004 i och med att ankomsttiden i princip är likadan. Naturligtvis kommer jag skicka ett klagomål till SAS i efterhand, men har någon tips på vad jag kan göra NU för att minimera skadeverkan?
Jag är SAS Gold och har som sagt businessbiljetter.
Korrekt.Jag vill minnas att SAS informerar om att plasterna kan komma att ändras, någon typ av friskrivning.