Jag har bytt säte några gånger så att par ska kunna få sitta ihop. Om det inte innebär något försämring för mig så gör jag det gärna om någon frågar vänligt.Tack för svar, det var trist bemötande i såväl gate som ombord. Så vi sitter separerat. De enda som genuint verkade försöka var lounge-personalen, så all heder åt dem.
Det har jag också gjort när jag åkt ensam. Då spelar det ju ändå inte så stor roll för mig. Jag hoppas på god karma om jag själv behöver ett par-säte någon gångJag har bytt säte några gånger så att par ska kunna få sitta ihop. Om det inte innebär något försämring för mig så gör jag det gärna om någon frågar vänligt.
Skulle åkt ARN-OSL imorse 0920 för att därefter åkt OSL-EWR 1100. Båda resorna skulle gjorts i business och är bokade med eurobonuspoäng. Fick ett SMS i morse 0601 att ARN-OSL var inställt och jag därför var ombokad till ARN-EWR 1040.
Korrekt, du har inget att hämta där.Misstänker att jag inte kan få någon ersättning enligt (EG) 261/2004
Lite sent, men be att få bli ombokad med DY via OSL igen?Naturligtvis kommer jag skicka ett klagomål till SAS i efterhand, men har någon tips på vad jag kan göra NU för att minimera skadeverkan?
Du har ingen rätt till ersättning enligt (EG) 261/2004 enligt egen erfarenhet.Skulle åkt ARN-OSL imorse 0920 för att därefter åkt OSL-EWR 1100. Båda resorna skulle gjorts i business och är bokade med eurobonuspoäng. Fick ett SMS i morse 0601 att ARN-OSL var inställt och jag därför var ombokad till ARN-EWR 1040.
Resan är bokad för 11 månader sedan och jag hade naturligtvis platserna 1D och 1F för EWR flighten. Nu när vi fått ny flight i sista minuten så har jag och sambon naturligtvis fått sämre och spridda platser. All SAS personal vägrar att placera oss tillsammans (incheckning, servicecenter, lounge) och hänvisar mig till att fråga på planet(!). Misstänker att jag inte kan få någon ersättning enligt (EG) 261/2004 i och med att ankomsttiden i princip är likadan. Naturligtvis kommer jag skicka ett klagomål till SAS i efterhand, men har någon tips på vad jag kan göra NU för att minimera skadeverkan?
Jag är SAS Gold och har som sagt businessbiljetter.
Jag hade i alla fall inte krävt SAS på pengar och troligen inte ens kontaktat SAS kundtjänst.
Sant men det är inte @Kandinsky s fel att SAS ställer in avgången. Goodwillersättning (t.ex. i poäng) känns rimlig.Det är er flight som blev inställd och det är ni som är ombokade.
Jag tror att du missar min poäng. Det är tal om goodwillersättning, typ en sådan ersättning som du får när något går snett. Jag fick 5000 p när jag tvingades sitta på ett blött säte och 10 000 p när jag klagade på SAS urusla information på Chania Airport, andra har fått poäng för att WiFi inte fungerade, någon i crew inte uppmärksammat Diamondförmånerna i Go eller trasigt armstöd. Det är inte märkvärdigare än så. Skulle jag t.ex. åka på bröllopsresa med min fru skulle jag inte heller vara särskilt glad för detta och påpeka det för SAS.Det är så klart inte passagerarens fel att planet ställdes in men SAS fixade en resa som ledde till att ankomsten till Newark skedde cirka 35 minuter tidigare än annars. Skillnaden var att de fick andra platser. Om det fanns andra passagerare som skulle resa samma väg i ekonomi eller Plus skulle de också få kompensation om de inte fick samma stolar som innan? Eller är stolarna 1D och 1F avgörande i detta fall?
Jag tror SAS fick tillräckligt många passagerare på halsen som faktiskt var tvungna att resa via Oslo och nu kom fram betydligt senare än väntat. För dem bör ersättning utgå.