Befinner mig i Chicago nu och skulle åka hem med SK944 (ORD-CPH-ARN) kl 22.05. Fick nyss sms om att SK944 är inställd och jag har blivit ombokad på SK946 direkt till ARN. Denna flight går redan 19.45. Vad har jag för rättigheter här? Om jag åker med den så borde jag väl ha rätt till 300 EUR enligt 261/2004 (mer än en timme tidigarelagd avgång, men kommer fram tidigare än enligt itinerary så 50% reduktion).
Du har rätt till ombokning som passar dig och troligtvis €300 i ersättning samt lite andra prylar. Googla EU261/2004 så ser du.
Ångrar redan att jag åkte till ohare och inte försökte bli ombokad imorgon istället. Proppfullt plan, så ingen möjlighet till uppgradering, oändligt mycket folk i security (och fast track bara för C/F, inte Star gold), och middagsplanerna spoilerade.
Logistik. Det är vad flyg handlar om, tyvärr skulle jag vilja säga . Ett flygplan funkar inte på avgång, en C eller F stol är trasig. Flyget inställt på utestation innan tech bedömer. Visst är det trist.
Törs inte ens nämna om någon gör fel av någon orsak mot mig..
Vi är alla kunder och leverantörer och ibland går det fel.
Ibland måste man tänka om man själv har gjort fel gentemot kunden för att förstå.
Oavsett bransch.
Mvh
Ångrar redan att jag åkte till ohare och inte försökte bli ombokad imorgon istället. Proppfullt plan, så ingen möjlighet till uppgradering, oändligt mycket folk i security (och fast track bara för C/F, inte Star gold), och middagsplanerna spoilerade.
Nyss skulle SK901 lyft en timme försent pga teknik men har nu vänt tillbaks till gate är är enligt infosysyemet här nu cancellerad.