Dr. Miles
Expert
Om du krediterar en SAS operated flight till SAS EuroBonus och den flighten har blivit inställt sedan har blivit ombokad via en annan routing, kan du få poängen enligt ursprunglig reserutt till SAS EuroBonus. (+ ombokade flighter ifall bokningsklassen på de flghterna ger poäng).Kom ej med planet till Boston igår. Spenderade kvällen i Munchen på lämplig lokal krog.
I morse vart det vidare till Frankfurt och härifrån ska det förhoppningsvis bli LH0422 till Boston istället, försökte se om det gick att uppgradera till 1:a klass men det fanns ej enligt dem på denna flight
Hade varit trevligt med en till tripp (fick mersmak i julas), och hade ju också varit tur i oturen om allt detta lett till att jag konverterat en SAS plus till en 1 klass biljett med lufthansa men nu får jag nöja mig med att det blev business.
Dock undrar jag vad som händer gällande intjäning, ordinarie biljett var SAS plus (jag är diamond) men nu har det blivit en lufthansa Business biljett (P klass, det är rabatterad eller hur?) sedan har jag ju nu istället haft två sträckor med lufthansa P klass innan det blir FRA - BOS.
Kan detta generera mer poäng än ordinarie bokning tro?
Angående bil m.m. Har en ford excursion på logan som väntar, det med en stor nypa försiktighet tar mig förhoppningsvis fram till min destination men håller med föregående talare angående vinterdäck i USA. Inte deras grej.
/T
I fall du tänkte att kreditera inställt SAS operated flight till ett annat bonusprogram än SAS EuroBonus, har du inte rätt att tjäna poäng enligt ursprunglig reserutt.