Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Egentligen skulle du nog ha begärt ett dokument från incheckningsagenten om varför du blev nekad ombordsstigning. Tyvärr inte det första man tänker på när man står där. Skriv in till Lufthansa när du kommer hem och beskriv situationen - kortfattat. Det är upp till dem att bevisa varför du blev nekad omborddistigning. Läs först på tråden om EU-kompensation samt den nyligen skapade lathunden. Finns också information på andra sidor.

Hej , nån som har koll på vad som hänt / kommer hända med SK 946 imorgon 3 feb - är på väg hem från Chicago och har redan nu fått SMS om att planet blir sent och att info om connection kommer ( trots att jag flyger direkt till ARN och inte skall vidare någonstans )

LN-RKS, som bör vara den som ska gå som SK945 imorgon, och köra 946 tillbaka landade från HKG på ARN på tid idag, så inget där som indikerar någon ändring. Dagens SK945 LN-RKR verkar avgå nästan på tid, gate closed just nu.

LN-RKS, som bör vara den som ska gå som SK945 imorgon, och köra 946 tillbaka landade från HKG på ARN på tid idag, så inget där som indikerar någon ändring. Dagens SK945 LN-RKR verkar avgå nästan på tid, gate closed just nu.

På sas.se står morgondagens SK945/946 i tid. Liksom på flightstats och flightradar. Så det verkar vara ett spöke som skickat ut SMS. Eller så vet SAS något de inte delgivit andra system ännu. Som tex ett planbyte eller något annat skoj.

SK910 från EWR till CPH är sen. Tekniskt fel?!? Någon som vet mer hemma?

Vilken typ av ersättning bör jag hålla koll på? :)eek: skulle ju ha läst på kring detta, men har inte fått tummen ur...). Förlitar mig (än en gång) på experterna här.

Tillgång till loungen så det där med förtäring är ju löst. Wi-fi är dock skamligt ostabilt. Håller just nu tummarna mest att jag kommer med SK434 från CPH till GOT. Missar jag mitt anslutningsflyg så verkar det inte gå något plan till GOT förrän vid 14-tiden. :(

Tillgång till loungen så det där med förtäring är ju löst. Wi-fi är dock skamligt ostabilt. Håller just nu tummarna mest att jag kommer med SK434 från CPH till GOT. Missar jag mitt anslutningsflyg så verkar det inte gå något plan till GOT förrän vid 14-tiden. :(

Det beror väl lite på om du har något du absolut måste hinna till på hemmaplan, hur trött du är efter flighten över Atlanten, samt hur högt du värderar din tid. Om du missar sk434 och kommer fram efter 14 istället för 9.10 så blir du ju tillräckligt sen för att troligtvis ha rätt till 600 EUR i ersättning.

Toppen