Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Det beror väl lite på om du har något du absolut måste hinna till på hemmaplan, hur trött du är efter flighten över Atlanten, samt hur högt du värderar din tid. Om du missar sk434 och kommer fram efter 14 istället för 9.10 så blir du ju tillräckligt sen för att troligtvis ha rätt till 600 EUR i ersättning.
Jag får väl se vad som händer. Ska direkt till jobbet.

Hej , nån som har koll på vad som hänt / kommer hända med SK 946 imorgon 3 feb - är på väg hem från Chicago och har redan nu fått SMS om att planet blir sent och att info om connection kommer ( trots att jag flyger direkt till ARN och inte skall vidare någonstans )

Jag vet inte alls om det är relaterat, men SK945 från ARN i söndags blev drygt 1 timme sen för att man hade lyckats slå hål i taket (cargo) vilket gjorde att man fick tömma planet på all cargo och flyga utan. Kanske ska laga den skadan nu?

detta sms fick jag av SAS igår - har fått många sms från SAS om förseningar men aldrig ett som detta - och nu har jag ju fått sms om incheck och det står on-time - så var säkert bara nåt bluff sms

Connection info: SK946 04 Feb
Unfortunately SKXXX will be delayed. We will rebook your connection once we have an estimate on the arrival time. Thanks for you understanding.
Your SAS team

SK945 är drygt 30 minuter sen idag, men det borde inte medföra att SK946 är sen om inget annat inträffar på ORD. Med andra ord ett ganska märkligt SMS från SAS. Hoppas du får en behaglig resa hem och ni verkligen är i tid och att du inte missar den anslutning du inte har ;).

SK935 har problem med ett relä. Man har bytt det man trodde var felaktigt, men utan framgång. Nytt besked om 15 min. Någon påstod att det blir equipment change.

Och såklart vart det gammal kabin. 2*15000 poäng åt helvete.

Kan man kräva poängen tillbaka? Jag betalde för ny kabin (vilket gaten bekräftade att det var) och fick gammal. Usel skärm och ife, ingen ström, inget wi-fi.

Och såklart vart det gammal kabin. 2*15000 poäng åt helvete.

Kan man kräva poängen tillbaka? Jag betalde för ny kabin (vilket gaten bekräftade att det var) och fick gammal. Usel skärm och ife, ingen ström, inget wi-fi.
Du kan definitivt försöka, du borde ju ha någon typ av case i alla fall. Huruvida de går med på det eller inte låter jag vara osagt.

Toppen