Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Medan Norsken kämpar med en del följdförseningar på sin longhal-flotta tvingas dessvärre SAS återigen ställa ett plan på backen :(

Idag är det LN-RKO som står still och SK903 fick ställas in (vilket också leder till att SK910 är inställt ikväll). Den kärran har klarat sig sedan den 12 juli då den också orsakade ett inställt SK903 och innan dess var den sur i magen den 26 juni.

Man kan också konstatera att SK901/902 utförts av andra plan än LN-RKP sedan i onsdags. LN-RKG, LN-RKF och nu senast OY-KBA har fått hoppa in för LN-RKP som verkar stå på backen av någon anledning..?

Jag börjar förstå varför flygbolagen tar så mycket extra betalt under sommaren - det är många ersättningar, hotellnätter och/eller ombokningar som skall betalas ut :(

För övrigt kan tilläggas att OY-KBM är ett under av pålitlighet. Den har som en trogen hund utfört SK925/926 sedan 26 juni med ett undantag (07 juli då den troligen fick välbehövlig R&R).

LN-RKN på väg ner från Stockholm till Köpenhamn nu så då kanske ordningen blir återställd idag.

En massa strul med storkärrorna idag på CPH. Bara SK909 och 925 som kommit iväg i tid (nåja, 909 var tjugo min sen till sist...)

Som konstaterat ovan så är det just nu OY-KBM som håller flaggan högst och avgår som den ska varje dag.

SK935 är tre timmar sen idag och 984 och 943 pendlar mellan 30-45 min försening just nu

Men idag verkar det hela ha stabiliserat sig.
903 kom iväg en timme sent på grund av efterdyningar från gårdagens försening, men flyger in halva förseningen och beräknas landa en knapp halvtimme sent.
945 håller tiden.

SK995 blir lite mer än en timme sen ikväll. Ska flygas av OY-KBC men det blir troligtvis byte till OY-KBI då det står att man ska in i hangar när man landat.

Toppen