Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Tyvärr , flyger med poäng med SAS , United airlines från EWR till MIA så hoppas att dom kan lösa det om det skulle bli aktuellt !
Hoppas det inte är något stort fel, har dock i färskt minne att Norwegians plan vart stående på Arlanda något dygn efter blixtnedslag på marken .

Jag drabbades ju av rejäla problem när SK903 blev försenat 08AUG så att jag missade min flight från EWR (bokad på separat biljett). Du har ju dock ganska gott om tid, så jag skulle inte vara alltför orolig för att du ska missa flighten, och i värsta fall så har ju United sin "same day change" som diskuterats här i andra trådar som gör att du kan ändra till en senare avgång samma dag mot en mindre avgift (under förutsättning att plats finns).

Tyvärr , flyger med poäng med SAS , United airlines från EWR till MIA så hoppas att dom kan lösa det om det skulle bli aktuellt !
Hoppas det inte är något stort fel, har dock i färskt minne att Norwegians plan vart stående på Arlanda något dygn efter blixtnedslag på marken .
Så det är två separata bokningar? Då kan det bli lite värre. Men att utnyttja Uniteds ombokningsfunktion är nog det smartaste.

För ett tag sen flög jag med SAS från Stockholm till New York och hade en anslutning till Fort Lauderdale på en separat biljett med United. SAS var vänliga och taggade bagaget hela vägen till FLL, men sen blev SK903 omdirigerad till Washington DC pga snöstorm i New York. Döm om min förvåning när vi landade i DC hade SAS redan bokat om oss till Delta från DC till FOrt Lauderdale trots att vår resa var på två helt separata biljetter, den ena köpt av SAS och den andra av United. Bagaget plockade vi ut i DC och skickade vidare med Delta och vi kom fram till FLL vid ungefär samma tid som vi skulle gjort om vi hade rest enligt ursprungsplanen. Bra gjort SAS!

Ett av SAS långdistansplan verkar hålla sig på backen på grund av tekniska orsaker.

SK909/SK904 var inställt 03SEP och SK903/SK904 var inställt 04SEP

Någon vet vad som drabbat den stackarn?

Jotack jag och min kompis blev drabbade av inställd SK904 EWR-ARN den 3:e sep. Men det löste sig med SK910 via CPH ist :)

Last edited:
Det är väl den stora fördelen just nu i händelse av störningar. Det råder sommarschema men beläggningen är snarare av höstkaraktär. Dvs en del lediga platser gör att omflyttningar är möjliga (till skillnad från värsta högsäsongen)

Sitter på tåget till Kastrup och fick precis sms att SK909 är 3 timmar sen, tror ni jag har nån chans att bli ombokad till LH via FRA och bara bli 55 minuter sen till EWR? Eller är det bara att se fram mot en heldag på Kastrup?

Toppen