Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

pswe

Medlem
Rejält sent till New York från Stockholm idag. Flögs upp en 340 från Kastrup för att lösa avgången, dock inte RKP, den fick resenärerna till Shanghai förmånen att uppleva ikväll istället.
903 ser ut att bli över fyra timmar sen, åtminstone tills dörrarna öppnas om de inte är riktigt snabba på slutet.
 

SK989

Medlem
Nån som vet varför SK945 till Chicago är sen till 12.20 idag? Fick nyss ett SMS om ny avgångstid 12.20, men jag ser att inkommande SK946 landade i tid på Arlanda. Enligt vad jag kan se på Flightradar är det vanliga att inkommande flyg från Chicago är samma som går tillbaka dit. Bara inte de flyger upp RKP från CPH som nyss landat där från HKG...
 

SK989

Medlem
RKP skal flyve 997 til PVG iaften.
Men, måske de laver rotation, så den tager 945 istedet.
Hoppas inte. LN-RKU står i vart fall vid gaten som SK945 ska gå ifrån. Jag frågade vid incheckningen om vad förseningen beror på och fick det informativa svaret "Ingen aning"...
 

SK989

Medlem
Hoppas inte. LN-RKU står i vart fall vid gaten som SK945 ska gå ifrån. Jag frågade vid incheckningen om vad förseningen beror på och fick det informativa svaret "Ingen aning"...
Det blev RKU, som jag nu suttit på i en timme utan att planet lämnat gaten ens. Vi väntar på dokumentation från tekniskt underhåll. Kommer vi upp i 3 tim försening så blir det väl 300 euro antar jag?
 

Ricci

Medlem
SK927 till Boston verkar vara förenat med mer än 2 timmar och SAS ändrar på besättningar pga personal FD/CC går över tiden (personal som tillhör ARN men som flyger ut från CPH).
En möjlighet är att LN-RKP kallas in för tjänstgöring...
 
Toppen