Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Tydligen har jag lite otur.

Nu är min return inställd också, imorgon sk996. Vilket också borde innebära att sk995 idag är inställd också

SK944 gick ned i Gander men är nu på väg mot Köpenhamn, okänt för mig vad som ligger bakom.

Samtidigt verkar 945 ha svårt att komma iväg från Arlanda

SK944 gick ned i Gander men är nu på väg mot Köpenhamn, okänt för mig vad som ligger bakom.

Samtidigt verkar 945 ha svårt att komma iväg från Arlanda
945 verkar taxa ut nu.
036dc425bc818adf2986db66d2c39499.jpg

Skulle följa en polare på väg till EWR när jag såg att SK935 är tillbaka på CPH. Någon som vet vad som strular där?

SK995 till Peking inställd ikväll, liksom returen 996 i morgon.
Dessutom är 997 till Shanghai kraftigt försenad. Den kom iväg drygt tre timmar sen i kväll från Köpenhamn (maskinen kom in från Peking vid 18.15)
Det har nog inget att göra med den avbrutna 935-an igår, eftersom den maskinen är på väg till Tokyo - på tidtabell.
Problemet tycks vara två Airbus 330 som står i Köpenhamn.
LN-RKO kom in i går morse från Boston och har inte tursatts sen dess och LN-RKM står kvar sen i morse efter ankomst från New York.

SK995 till Peking inställd ikväll, liksom returen 996 i morgon.
Dessutom är 997 till Shanghai kraftigt försenad. Den kom iväg drygt tre timmar sen i kväll från Köpenhamn (maskinen kom in från Peking vid 18.15)
Det har nog inget att göra med den avbrutna 935-an igår, eftersom den maskinen är på väg till Tokyo - på tidtabell.
Problemet tycks vara två Airbus 330 som står i Köpenhamn.
LN-RKO kom in i går morse från Boston och har inte tursatts sen dess och LN-RKM står kvar sen i morse efter ankomst från New York.

Det var säkert min dåliga karma som hade sönder LN-RKO. Sorry!

Däremot så verkar ju RKP slingas hejvilt i NYC. Förvisst brukar flygen till/från Skandinavien bara återvända dit de kom ifrån? RKP kom från Köpenhamn men går till Oslo nu innan den (antar jag baserat på observationer här i forumet) går tillbaka EWR-CPH imorgon 7/6.

Toppen