Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Det var säkert min dåliga karma som hade sönder LN-RKO. Sorry!

Däremot så verkar ju RKP slingas hejvilt i NYC. Förvisst brukar flygen till/från Skandinavien bara återvända dit de kom ifrån? RKP kom från Köpenhamn men går till Oslo nu innan den (antar jag baserat på observationer här i forumet) går tillbaka EWR-CPH imorgon 7/6.
SK909/910 slingas ofta med SK907/908 i New York.
I normalfallet är det bara SK903/904 som återvänder till sin utgångspunkt på grund av att den linjen är slingad med Los Angeleslinjen i Stockholm och måste ha maskiner med längre räckvidd.

Det var säkert min dåliga karma som hade sönder LN-RKO. Sorry!

Däremot så verkar ju RKP slingas hejvilt i NYC. Förvisst brukar flygen till/från Skandinavien bara återvända dit de kom ifrån? RKP kom från Köpenhamn men går till Oslo nu innan den (antar jag baserat på observationer här i forumet) går tillbaka EWR-CPH imorgon 7/6.
I CHicago och New York så händer de att de slingar om planen att gå till andra destinationer än vad de kom ifrån. Kan ibland ha med underhåll att göra och andra gånger på grund av irrops.

OY-KBD returnerede lørdag morgen fra HKG, hvor den har stået godt en uge. Var det vedlighold eller teknik?
Nu er alle A330 og A340 i operation - så må vi håbe at det forbliver sådan gennem hele sommerperioden. LN-RKP burde kunne puste ud og være et 'rigtigt' reservefly nu - med mindre SAS lige når at sende endnu en til vedligehold inden sommeren rigtigt går igang.

Spännande! OY-KBM blev bortbogserad från gate C32 på Kastrup för en halvtimme sedan. Strax innan hade det kommunicerats ny avgångstid 23:55. RKP lyfte för övrigt precis mot Peking efter att ha tagit en tur till Frankfurt idag. Allt som vanligt i SAS långlinjeflotta. Får se om det blir något Hong Kong idag.

Toppen