Det tror jag inte, lufthansa har ju tex flera reservplan stående än vad sas har samt större möjlighet att att möblera om vilket flyg som tar vilken flight då de har så mycket fler flighter per dag och inte lika pressat schema med korta turnarounds.Det klart det låter mycket när man följer den här tråden och inte har andra flygbolag att jämföra med men har SAS extra mycket problem med sina kärror?
Även LO45 och LO46 till Chicago är inställda idag. Troligen p.g.a. att LOT har brist på Dreamliners efter att ett Air Canada plan klippte LOT's vinge här om dagen i Toronto.SK945 och SK946 verkar inställda idag 11/8. Ska åka SK946 imorgon så hoppas det löser sig till dess och man slipper möta LN-RKP.
Det förvånar mig lite att det har varit så pass mycket förseningar och inställda flighter i sommar med de 4 nyaste 330... Enligt somliga är ju SAS stora problem den åldrande flottan. Men här handlar det ju om de allra nyaste maskinerna.Det klart det låter mycket när man följer den här tråden och inte har andra flygbolag att jämföra med men har SAS extra mycket problem med sina kärror?
Det förvånar mig lite att det har varit så pass mycket förseningar och inställda flighter i sommar med de 4 nyaste 330... Enligt somliga är ju SAS stora problem den åldrande flottan. Men här handlar det ju om de allra nyaste maskinerna.
LN-RKS har fått departure som SK6964 kl 1020Ja, LN-RKS står fortfarande kvar här i HKG så ingen SK945 med henne.
Är du bokad på den av gången? Hon stod långt från terminalen när vi landade idag 07,20LN-RKS har fått departure som SK6964 kl 1020