Det tror jag inte, lufthansa har ju tex flera reservplan stående än vad sas har samt större möjlighet att att möblera om vilket flyg som tar vilken flight då de har så mycket fler flighter per dag och inte lika pressat schema med korta turnarounds.Brandten skrev:Det klart det låter mycket när man följer den här tråden och inte har andra flygbolag att jämföra med men har SAS extra mycket problem med sina kärror?Klicka för att utvidga...
Även LO45 och LO46 till Chicago är inställda idag. Troligen p.g.a. att LOT har brist på Dreamliners efter att ett Air Canada plan klippte LOT's vinge här om dagen i Toronto.yopeyo skrev:SK945 och SK946 verkar inställda idag 11/8. Ska åka SK946 imorgon så hoppas det löser sig till dess och man slipper möta LN-RKP.Klicka för att utvidga...
Det förvånar mig lite att det har varit så pass mycket förseningar och inställda flighter i sommar med de 4 nyaste 330... Enligt somliga är ju SAS stora problem den åldrande flottan. Men här handlar det ju om de allra nyaste maskinerna.Brandten skrev:Det klart det låter mycket när man följer den här tråden och inte har andra flygbolag att jämföra med men har SAS extra mycket problem med sina kärror?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det förvånar mig lite att det har varit så pass mycket förseningar och inställda flighter i sommar med de 4 nyaste 330... Enligt somliga är ju SAS stora problem den åldrande flottan. Men här handlar det ju om de allra nyaste maskinerna.Klicka för att utvidga...
LN-RKS har fått departure som SK6964 kl 1020onzai skrev:Ja, LN-RKS står fortfarande kvar här i HKG så ingen SK945 med henne.Klicka för att utvidga...
Är du bokad på den av gången? Hon stod långt från terminalen när vi landade idag 07,20onzai skrev:LN-RKS har fått departure som SK6964 kl 1020Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Är du bokad på den av gången? Hon stod långt från terminalen när vi landade idag 07,20Klicka för att utvidga...
jazzman skrev:Någon som sitter på Expertflyer eller annan insider-info gällande fortsatt hantering av detta? Jag är inbokad på SK946 ORD-ARN imorgon den 13 Aug och befarar att denna (LN-RKP) sätts in även där för att täcka upp. Ingen förändring i seatmap enligt sas.se än så länge, men oklart för mig när detta brukar ske.Klicka för att utvidga...
LN-RKR kom in från New York i morse, och skulle följaktligen ha tagit 939. Nu blev det i stället "vändande" 940 - LN-RKT.fcx skrev:Någonting mer hände idag. SK939 (ARN-LAX) hade tekniskt problem enligt uppgift. Passagerarna fick deboarda före avgång och istället ändrade man till LN-RKT, som kom iväg.Det kan ju mycket väl ha en påverkan på varför SK 903 (ARN-EWR) blev LN-RKP.Jag vet inte vilken maskin som då blev stående på ARN.Klicka för att utvidga...
939/940 har väl bara två timmars turn-around i Los Angeles?simeo skrev:SK940 här ifrån LAX har fått samma estimated departure delay som inkommande SK939 från ARN, med 4 timmar turn-around som i ordinarie schema, så det kan nog även påverka nästa flygning hen skall göra (EWR 2 timmar efter ankomst ARN?).Klicka för att utvidga...