onzai
Medlem
Är du bokad på den av gången? Hon stod långt från terminalen när vi landade idag 07,20
Nej, men hon har Gate 29 nu och Dep HKG 1106
Last edited:
Är du bokad på den av gången? Hon stod långt från terminalen när vi landade idag 07,20
Någon som sitter på Expertflyer eller annan insider-info gällande fortsatt hantering av detta? Jag är inbokad på SK946 ORD-ARN imorgon den 13 Aug och befarar att denna (LN-RKP) sätts in även där för att täcka upp. Ingen förändring i seatmap enligt sas.se än så länge, men oklart för mig när detta brukar ske.
LN-RKR kom in från New York i morse, och skulle följaktligen ha tagit 939. Nu blev det i stället "vändande" 940 - LN-RKT.Någonting mer hände idag. SK939 (ARN-LAX) hade tekniskt problem enligt uppgift. Passagerarna fick deboarda före avgång och istället ändrade man till LN-RKT, som kom iväg.
Det kan ju mycket väl ha en påverkan på varför SK 903 (ARN-EWR) blev LN-RKP.
Jag vet inte vilken maskin som då blev stående på ARN.
939/940 har väl bara två timmars turn-around i Los Angeles?SK940 här ifrån LAX har fått samma estimated departure delay som inkommande SK939 från ARN, med 4 timmar turn-around som i ordinarie schema, så det kan nog även påverka nästa flygning hen skall göra (EWR 2 timmar efter ankomst ARN?).