Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jag har lite svårt att acceptera att Frithiof Viking skulle vara en hon - men det är väl som med vattengående skepp...
Skämt åsido, så är hen som sagt på väg tillbaka mot Europa och det hela har resulterat i att dagens 903 till New York får hålla till godo med LN-RKP!

Någon som sitter på Expertflyer eller annan insider-info gällande fortsatt hantering av detta? Jag är inbokad på SK946 ORD-ARN imorgon den 13 Aug och befarar att denna (LN-RKP) sätts in även där för att täcka upp. Ingen förändring i seatmap enligt sas.se än så länge, men oklart för mig när detta brukar ske.

Någonting mer hände idag. SK939 (ARN-LAX) hade tekniskt problem enligt uppgift. Passagerarna fick deboarda före avgång och istället ändrade man till LN-RKT, som kom iväg.

Det kan ju mycket väl ha en påverkan på varför SK 903 (ARN-EWR) blev LN-RKP.

Jag vet inte vilken maskin som då blev stående på ARN.

Någon som sitter på Expertflyer eller annan insider-info gällande fortsatt hantering av detta? Jag är inbokad på SK946 ORD-ARN imorgon den 13 Aug och befarar att denna (LN-RKP) sätts in även där för att täcka upp. Ingen förändring i seatmap enligt sas.se än så länge, men oklart för mig när detta brukar ske.

Ser alltjämt ut som vanligt i Expertflyer.

Någonting mer hände idag. SK939 (ARN-LAX) hade tekniskt problem enligt uppgift. Passagerarna fick deboarda före avgång och istället ändrade man till LN-RKT, som kom iväg.

Det kan ju mycket väl ha en påverkan på varför SK 903 (ARN-EWR) blev LN-RKP.

Jag vet inte vilken maskin som då blev stående på ARN.
LN-RKR kom in från New York i morse, och skulle följaktligen ha tagit 939. Nu blev det i stället "vändande" 940 - LN-RKT.
Hur tidigt fick passagerarna kliva av den första maskinen?
Det tekniska problemet måste i så fall ha uppstått relativt tidigt, eftersom LN-RKP lämnade Köpenhamn redan strax efter 9... Konstigt att man började boarda, om man redan hade bestämt sig för maskinbyte.

SK940 här ifrån LAX har fått samma estimated departure delay som inkommande SK939 från ARN, med 4 timmar turn-around som i ordinarie schema, så det kan nog även påverka nästa flygning hen skall göra (EWR 2 timmar efter ankomst ARN?).

SK940 här ifrån LAX har fått samma estimated departure delay som inkommande SK939 från ARN, med 4 timmar turn-around som i ordinarie schema, så det kan nog även påverka nästa flygning hen skall göra (EWR 2 timmar efter ankomst ARN?).
939/940 har väl bara två timmars turn-around i Los Angeles?
Flighten kom iväg cirka 3.15 sent från Stockholm - och beräknas landa ungefär 2.15 efter tidtabell.
Förväntad avgångstid från LAX är 16:10 dvs knappt två timmar efter ordinarie tid - det ger i så fall en turn-around på 1.40.

Så sant, jag måste ha kollat på ordinarie ankomsttid. Just nu beräknad till 15:14, så har tappat ytterligare 40 minuter "i luften".

SK963 (LN-RKS) vänder tillbaka till Arlanda nu.
e25cdfa8f2e2664c9c8decca36fe8d7a.jpg

Toppen