Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 8e dec 2018

Sitter på Arlanda nu, strax Köpenhamn och Hongkong. Drar vidare direkt från Hongkong i morgon till Bangkok. Målet i Bangkok är att äta på Gaggan på tisdag. Vi anländer Hongkong igen på fredag eftermiddag. Ska bli kul att se alla på fredag och lördag. Som många andra åker vi hem den 10:e.
Är det bestämt var vi ska äta på lördag?
Finns det planer på att bilda en Whatsapp grupp för oss som åker så vi kan hålla kontakten?
Är det några som har planer för Sunday brunch på något bra hotell?

Ingen är planerat på lördag, funderar på en dim sum frukost. Bara att hänga på.

Hur brukar ni göra för att kommunicera när ni är borta (förutom här på forumet)?

Själv brukar vi köra på Signal när vi är borta med jobbet, om ni skickar PM med ert nummer kan jag skapa en grupp och bjuda in er.

Android:
Signal Private Messenger - Apps on Google Play

iOS:
‎Signal - Private Messenger on the App Store
Lite olika, men oftast har vi haft en whatsapp grupp för att konversera. De flesta brukar ha whatsapp så det verkar vara en bra app för det i alla fall.
Vi brukar försöka hålla tråden uppdaterad också med någon hållpunkt, typ "Vi beräknas att vara på plats XYZ om ca 2h, vill fler mötas upp syns vi där klockan xx:yy"

Lite olika, men oftast har vi haft en whatsapp grupp för att konversera. De flesta brukar ha whatsapp så det verkar vara en bra app för det i alla fall.
Vi brukar försöka hålla tråden uppdaterad också med någon hållpunkt, typ "Vi beräknas att vara på plats XYZ om ca 2h, vill fler mötas upp syns vi där klockan xx:yy"

+1 till WhatsApp (eller Messenger), då jag tror flest har dessa.

Är det någon som bor på InterContinental Hong Kong eller hög status på IHG? Jag tror inte man får rabatt på brunch, dock kan man få "bra" utsikt/bord vid bokning.

Jag har ringt hotellet och kollat tillgänglighet! Det finns tillgänglighet med bord från 2 till 12 personer söndag 9 december. Pris 898 hkd + 10% service
Man måste lämna ut sitt kreditkort typ nu, och avbokar man inte inom 3 dygn dras 200 HKD per person. Man kan ändra antal gäster inom 1 dygn!?? Dock antar jag att det endast kan läggas till deltagare med tanke på avbokningsregeln.
Vad säger ni?

Toppen