Inofficiell BC träff Hong Kong 8e dec 2018

CJR skrev:Det låter kul, men vilken restaurang är det exakt? Jag var inte med förra året så hittar inte.Klicka för att utvidga...

Restaurangen ligger på typ 39-59 Sai Yee St, Mong Kok, Hongkong. Kollar du Google Street View så är det ingången med en rulltrappa upp.

Jag kommer inte vara med på middag om det blir denna restaurang i år. Mestadels för att jag vill testa något nytt, men också för att vi åt där två gånger förra året.

Tonton skrev:Restaurangen ligger på typ 39-59 Sai Yee St, Mong Kok, Hongkong. Kollar du Google Street View så är det ingången med en rulltrappa upp.Jag kommer inte vara med på middag om det blir denna restaurang i år. Mestadels för att jag vill testa något nytt, men också för att vi åt där två gånger förra året.Klicka för att utvidga...
Vi kan ju testa något annat, problemet är att beställa bord för så många bara två veckor innan.

Lokalt ölhak i HK finns kvar (idag)!

eac9e4c2-3c32-477f-8a34-eb13f793e6e0-jpeg.82444

Sitter på Arlanda nu, strax Köpenhamn och Hongkong. Drar vidare direkt från Hongkong i morgon till Bangkok. Målet i Bangkok är att äta på Gaggan på tisdag. Vi anländer Hongkong igen på fredag eftermiddag. Ska bli kul att se alla på fredag och lördag. Som många andra åker vi hem den 10:e.

Är det bestämt var vi ska äta på lördag?

Finns det planer på att bilda en Whatsapp grupp för oss som åker så vi kan hålla kontakten?

Är det några som har planer för Sunday brunch på något bra hotell?

Jag tycker också InterContinal känns som det bästa alternativet

Mikael Stillman skrev:Sitter på Arlanda nu, strax Köpenhamn och Hongkong. Drar vidare direkt från Hongkong i morgon till Bangkok. Målet i Bangkok är att äta på Gaggan på tisdag. Vi anländer Hongkong igen på fredag eftermiddag. Ska bli kul att se alla på fredag och lördag. Som många andra åker vi hem den 10:e.Är det bestämt var vi ska äta på lördag?Finns det planer på att bilda en Whatsapp grupp för oss som åker så vi kan hålla kontakten?Är det några som har planer för Sunday brunch på något bra hotell?Klicka för att utvidga...

Ingen är planerat på lördag, funderar på en dim sum frukost. Bara att hänga på.

Fidde skrev:Hur brukar ni göra för att kommunicera när ni är borta (förutom här på forumet)?Själv brukar vi köra på Signal när vi är borta med jobbet, om ni skickar PM med ert nummer kan jag skapa en grupp och bjuda in er.Android:Signal Private Messenger - Apps on Google PlayiOS:‎Signal - Private Messenger on the App StoreKlicka för att utvidga...
Lite olika, men oftast har vi haft en whatsapp grupp för att konversera. De flesta brukar ha whatsapp så det verkar vara en bra app för det i alla fall.

Vi brukar försöka hålla tråden uppdaterad också med någon hållpunkt, typ "Vi beräknas att vara på plats XYZ om ca 2h, vill fler mötas upp syns vi där klockan xx:yy"

palmen skrev:Lite olika, men oftast har vi haft en whatsapp grupp för att konversera. De flesta brukar ha whatsapp så det verkar vara en bra app för det i alla fall.Vi brukar försöka hålla tråden uppdaterad också med någon hållpunkt, typ "Vi beräknas att vara på plats XYZ om ca 2h, vill fler mötas upp syns vi där klockan xx:yy"Klicka för att utvidga...

+1 till WhatsApp (eller Messenger), då jag tror flest har dessa.

Bäst att boka brunchen i förväg... lätt via hemsidan. Kan bli svårt att få ett bord för fler än 6 pers. 4 brukar gå bra.

Är det någon som bor på InterContinental Hong Kong eller hög status på IHG? Jag tror inte man får rabatt på brunch, dock kan man få "bra" utsikt/bord vid bokning.

RobRoy skrev:Bäst att boka brunchen i förväg... lätt via hemsidan. Kan bli svårt att få ett bord för fler än 6 pers. 4 brukar gå bra.Klicka för att utvidga...
Borde det inte gå att göra fler bokningar och be om att få sitta tillsammans eller nära varandra?

palmen skrev:Borde det inte gå att göra fler bokningar och be om att få sitta tillsammans eller nära varandra?Klicka för att utvidga...

Det har hänt mer än en gång att jag inte lyckats få bord med en veckas framförhållning. Ett bord är ett bra resultat... två vore riktigt bra.

Jag har ringt hotellet och kollat tillgänglighet! Det finns tillgänglighet med bord från 2 till 12 personer söndag 9 december. Pris 898 hkd + 10% service

Man måste lämna ut sitt kreditkort typ nu, och avbokar man inte inom 3 dygn dras 200 HKD per person. Man kan ändra antal gäster inom 1 dygn!?? Dock antar jag att det endast kan läggas till deltagare med tanke på avbokningsregeln.

Vad säger ni?

Back