Senaste nytt

Inofficiell BC träff 12 Mars på SK6953 / SK6954

Jag åker till Austin redan imorgon, och det slog mig att eftersom Austin är en så liten flygplats åtm beträffande internationella ankomster så har de slagit ihop tull och immigration. Åtm var det så senaste förra gången jag var där. Jag flyger direktflighten får London imorgon med BA (och testar deras F för övrigt) så kan hojta till om något ändras.

Eftersom jag antar att alla här åker utan incheckad väska så kommer ni alltså kunna ställa er i kön före de som måste vänta på sitt bagage. Av planet fort och direkt till tull/immigration alltså, så kommer det gå som en dans sedan. :)
Ja jag tänker då inte checka in nånting när det är SAS och USA. Orkar helt enkelt inte driva ännu ett Amex claim med alla kvitton. :)

Intressant koncept att man först tar ut väskan och sedan passerar immigration samtidigt som tullen. Det kan inte vara jättevanligt?

Gick precis igenom tull/immigration och från att jag gick av planet tills jag gick ut genom tull/immigration-dörrarna gick på 6 minuter.

Efter att ni har gått igenom tull/immigration-zonen genom dörrarna, fortsätt rätt fram 20-30 meter, gör en u-sväng åt höger och ta rulltrappan en våning upp så kommer ni nästan rätt på säk-kontrollen tillbaka. Brukar sällan vara kö i fast track för övrigt.

Gick precis igenom tull/immigration och från att jag gick av planet tills jag gick ut genom tull/immigration-dörrarna gick på 6 minuter.

Efter att ni har gått igenom tull/immigration-zonen genom dörrarna, fortsätt rätt fram 20-30 meter, gör en u-sväng åt höger och ta rulltrappan en våning upp så kommer ni nästan rätt på säk-kontrollen tillbaka. Brukar sällan vara kö i fast track för övrigt.
Ah perfekt då hinner jag plocka upp incheckat bagage ju!

Toppen