Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Detta har varit ända anledningen till att faktiskt ta silver (och har typ varit den ända vettiga förmånen SAS haft). Undrar hur länge det dröjer innan man börjar ta betalt för handbagage?

En mjuk väska som är ordentligt fylld kan bukta en aning men ändå passa in i måttramarna eller i hatthyllan. Frågan är om maskinen tar sådan hänsyn. Annars kommer jag någon gång få problem. :)

Nu åker jag ytterst sällan på Go light biljetter, men de få gångerna det händer är det med familjen, om man nu inte får ta med väska gratis som Diamond så kan det vara den droppen som får bägaren att rinna över och välja nått annat än SAS istället.

Som sagt, hade varit en bra Diamond förmån att få ta med baggage.

Nu åker jag ytterst sällan på Go light biljetter, men de få gångerna det händer är det med familjen, om man nu inte får ta med väska gratis som Diamond så kan det vara den droppen som får bägaren att rinna över och välja nått annat än SAS istället.

Som sagt, hade varit en bra Diamond förmån att få ta med baggage.

Jag gillar inte det här beslutet heller, men skillnaden mellan go och go light är ju inte jättestor. Och när du då jämför go med andra bolag som erbjuder bagage typ Lufthansas Classic economy så blir inte skillnaden så stor.

Toppen