Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Jag Rage-postade tydligen lite för snabbt innan jag hade läst hela artikeln. Lesson learned.

Tycker fortfarande det är en tråkig försämring.
Ja det är verkligen en tråkig försämring. Undrar hur mycket de verkligen sparar på det. Och synd att de inte tog chansen att differentiera tex ebd.

Men å andra sidan har ju Lufthansa gått I bräschen för att visa att det är ok att ta bort fler och fler status förmåner på det sättet.

Märkligt att det inte får vara kvar för åtminstone diamant kan jag tycka...
SAS.png

SAS Go Light baggage information | SAS

Men å andra sidan har ju Lufthansa gått I bräschen för att visa att det är ok att ta bort fler och fler status förmåner på det sättet.

Tråkigt ja, och när det inte finns ens några förmåner ens på egna bolaget så kan många lika gärna strunta i att sikta på t.ex. Silver-status, jag ser extraväskan som en stor anledning att upprätthålla Silver och då välja SAS-flyg i första han, men fortsätter detta blir Silver-nivån bara en formell status och jag kan lika gärna åka med ett annat bolag när jag gör mina resor eftersom jag inte har det resmönstret att jag kommer upp i Guld eller högre. Börjar man sedan skala på Guld också så tappar man nog mer, det måste vara väl avvägt med förmåner mot krav för att nå upp till en nivå. Att man t.ex. har extraväskan på SAS men inte övriga alliansbolag förefaller lagom men att man får extraväskan även på övriga bolag i alliansen när man har Guld.

Nu vet jag att jag än kan ta extraväska på vanlig Go och i Plus, men utvecklingen är lite oroväckande...

Toppen