Senaste nytt

Inga Eurobonuspoäng från Hedvig?

mrestes

Medlem
Och nu har första vardagsnatt i oktober passerat utan några poäng. Skrev nyss i chatten igen (där de svarade för några veckor sedan att jag skulle se poängen inom några dagar). Ska vara intressant att se vad som sker först
1. Vi får poängen eller
2. Hedwig annonserar att de går i konkurs

Undrar hur det skulle fungera att klaga hos SAS? Det är ju de som har lockat folk att bli kund hos Hedwig.
 

ARN01

Medlem
Tack att ni som ligger på gör det. Men varför vet man att sådana grejer till 90% kommer att strula? Så tröttsamt att var och varannan EB-transaktion, så länge det inte handlar om flygresor eller kreditkort, kräver ett bevakande, tjatande, mailande och registrerande.
 

eddo

Medlem
1000000505.png

Uppdatering från Hedvig. Jag tror det när jag ser poängen på kontot.
 
Och nu har första vardagsnatt i oktober passerat utan några poäng. Skrev nyss i chatten igen (där de svarade för några veckor sedan att jag skulle se poängen inom några dagar). Ska vara intressant att se vad som sker först
1. Vi får poängen eller
2. Hedwig annonserar att de går i konkurs

Undrar hur det skulle fungera att klaga hos SAS? Det är ju de som har lockat folk att bli kund hos Hedwig.

You win some you lose some. Klaga hos SAS? Ett utmärkt sätt att se till att inga fler företag ger ”för bra”-deals i fortsättningen. Alla fattar ju att det inte var tänkt att man ska få 10,000p för 3x9kr.

Jag har full tillit till att Hedvig betalar ut poäng. Då de inte avvikit i sin information kring detta, men dock verkar ha lite teknikstrul med utbetalningarna.

Att bolaget skulle gå i konkurs kopplat till några miljoner(?) eurobonuspoäng är knappast troligt.
 

EUflyer

Medlem
Jag fick svar idag och de menade att det var ett köpkrav på försäkring för minst 200kr/månaden varför jag inte fick några poäng. Ställde en följdfråga att detta aldrig nämndes när försäkringen tecknades. Jag får se vad de svarar.
 

mrestes

Medlem
You win some you lose some. Klaga hos SAS? Ett utmärkt sätt att se till att inga fler företag ger ”för bra”-deals i fortsättningen. Alla fattar ju att det inte var tänkt att man ska få 10,000p för 3x9kr.

Jag har full tillit till att Hedvig betalar ut poäng. Då de inte avvikit i sin information kring detta, men dock verkar ha lite teknikstrul med utbetalningarna.

Att bolaget skulle gå i konkurs kopplat till några miljoner(?) eurobonuspoäng är knappast troligt.
Jag menade inte att det är inte poängen som är deras finansiella problem, däremot att något som verkar vara motvilja att betala för poängen är ett tecken på att företaget kan ha generella finansiella problem.

Tror du att faktumet att leverantören av toapapper till SAS har problem att få betalt betyder att det är kostnaderna för toapappret är anledningen att SAS är i chapter 11.
 

mrestes

Medlem
Jag fick svar idag och de menade att det var ett köpkrav på försäkring för minst 200kr/månaden varför jag inte fick några poäng. Ställde en följdfråga att detta aldrig nämndes när försäkringen tecknades. Jag får se vad de svarar.
Helt rätt. 200 kronor gränsen lades till vid ett senare tillfälle. Villkoren när vi köpte (hatar ordet tecknade) försäkringen ska så klart gäller. Så här var texten på sidan 22 juni 2023. "SAS EuroBonus-medlemmar tjänar 10 000 EuroBonus Extrapoäng i välkomstbonus mellan 13 juni-27 juni 2023 därefter 5 000 Extrapoäng när medlemmar tecknar minst en (1) försäkringsprodukt samt inte har varit Hedvig kund under de senaste tjugofyra (24) månaderna innan de tecknar en försäkring.</p><p>Du kan inte kombinera SAS Eurobonus-erbjudandet med andra rabattkoder hos Hedvig".

Om Hedwig inte vill betala för att någon har under 200 sek och du vill överklagar så finns villkoren dokumenterad på Wayback Machine: https://web.archive.org/web/20230622075045/https://www.hedvig.com/se/partner/sas-eurobonus men man måste titta i source code för sidan för att se vad som ligger under + tecknet under villkoren. view-source:https://web.archive.org/web/20230622075045/https://www.hedvig.com/se/partner/sas-eurobonus
 
Last edited:
Toppen