Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Finns det Fast Track för att komma från tågperongen till T5 (antar det går via Sky city)? Eller är det alla i samma spår?

Jag ska åka från ARN om två veckor till LIN på förmiddagen vilket är en ny erfarenhet för mig sedan ca 15 år (brukar endast ha connection på ARN annars). Är EBG men ser inga uppgifter på att det hjälper mellan terminalerna.

Kön för att komma in på T5 i Sky city sträckte sig för ca 1 h sen till rullbanden ned mot T4. Använd T4 eller T2 om ni har möjlighet

Kö för att komma in på terminalen? Hur är det ens möjligt..Man visar upp boarding card och går igenom bara. Utöver det har vi SAS-strejk. Kan det vara folk som tjafsar om att få komma in mer än 3 timmar innan som blockerar?

Finns det Fast Track för att komma från tågperongen till T5 (antar det går via Sky city)? Eller är det alla i samma spår?

Jag ska åka från ARN om två veckor till LIN på förmiddagen vilket är en ny erfarenhet för mig sedan ca 15 år (brukar endast ha connection på ARN annars). Är EBG men ser inga uppgifter på att det hjälper mellan terminalerna.

Nej, alla i samma spår. Just spärren ut från tågstationen till Sky City brukar inte vara någon flaskhals.

Nej, inget fast track. Så här såg alltså kön ut tidigare idag.
IMG_6026_defaced.jpg

Märkligt med denna ojämnhet, pkte själv igår från T5 med LH vid 9 tiden i C, ingen kö vid incheckning men på chartersidan var det mycket folk. Intressant var att i säkerhetskontrollen blev det tio min oplanerat stopp då röntgenoperatören inte hade någon avlösare…. De har 20 min intervaller, men efter tio så var irritationsnivån så hög att de släppte på bandet igen. Hmmmm…

För en timme sen var det noll kö in till T5 från sky city och även i FT securityn. Samma sak för 2 veckor sen. Båda gånger har jag kommit till arlanda runt 11.30. Kanske är en bra tid?

Toppen