Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Nu gissar jag.

Men Pier F är alla olika transit security. Det kan du nästan se på väntetiderna som är noll minuter nästan hela tiden. Terminal 5 CB Upper/lower är säkerhetskontrollen borta vid SAS eftersom den har två våningar (upper/lower), och terminal 5B är den andra borta vid Sky City.
Goda gissningar. Har helt missat att det finns två våningar, men jag har gått igenom fast track så länge jag kan minnas :)
 

Hachans

Medlem
Goda gissningar. Har helt missat att det finns två våningar, men jag har gått igenom fast track så länge jag kan minnas :)

Den är oftast stängd, fast öppen nu när det är så mycket folk. Kolla i Taxfreen nästa gång så ser du en rulltrappa som kommer ner i butiken, den är från säkerhetskontrollen. Och på utsidan är trappan upp till höger, borta vid kids track.
 

Jannes

Medlem
Den är oftast stängd, fast öppen nu när det är så mycket folk. Kolla i Taxfreen nästa gång så ser du en rulltrappa som kommer ner i butiken, den är från säkerhetskontrollen. Och på utsidan är trappan upp till höger, borta vid kids track.
What? Jag har tydligen rest med ögonen fast i åratal..
Nu måste jag kolla in både denna OCH icke-Schengen-till-icke-Schengen securityn innan passkontrollen!
 

Hachans

Medlem
Instämmer med @Jannes Låter märkligt att jag skulle ha drabbats av tillfällig ledsyn varje gång jag passerat där, men detta har jag aldrig sett!

Man är ju vanligtvis så fokuserad på att bara ta sig igenom tax free att man missar allt annat...

What? Jag har tydligen rest med ögonen fast i åratal..
Nu måste jag kolla in både denna OCH icke-Schengen-till-icke-Schengen securityn innan passkontrollen!

Om det är kö till loungen har du något att göra nu! :D
 

adhoc76

Medlem
Man är ju vanligtvis så fokuserad på att bara ta sig igenom tax free att man missar allt annat...

Handlade en stock portionssnus där. Det var för 10 år sedan. Jag är en mycket olönsam kund trots försök med att tvinga mig gå igenom där varje gång. Det biter liksom inte på mig. :D:p
 

Hachans

Medlem
Handlade en stock portionssnus där. Det var för 10 år sedan. Jag är en mycket olönsam kund trots försök med att tvinga mig gå igenom där varje gång. Det biter liksom inte på mig. :D:p

Jag handlade där förra veckan. Men det var mest en panikhandling för SAS ställde in planet jag skulle med så blev sen, men min familj ryckte in och fick hunden till sin bokade pedikyrtid så de behövde mutas lite extra...
 

Milan

Medlem
Hej, flyger Croatia Airlines OU4487 på söndag från Arlanda till Split.

Igår väntade jag i 80min på att nå SAS kundservice för att fråga om att checka in bagaget går att göra kvällen innan.

Svaret blev: "Ring Croatia Airlines och fråga." :/

Jag ser på Swedavias hemsida att det är SAS som tar hand om baggagen och det står att check-in deskarna är 52-55.

Är det någon här som hunnit flyga den nya rutten som vet?
 
Toppen