Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Först igenom (undantaget en stressad resenär som sprang) i nya gången från T4. Väldigt fin!

Kom till security 03:45 och vi hade då endast ett sällskap före oss i FT. Vanliga kön bestod av uppskattningsvis 50 pax. Att jämföra med kön i Sky City som då hade passerat 1h markeringen.

T4 kan vara en escape så länge som den går lite under radarn.

Och för de av er som tänkt åka med Norwegian så kan jag meddela att det gick alldeles utmärkt att göra bagage drop kvällen innan - positiv överraskning för mig. Trodde endast att SAS erbjöd detta.
 

Attachments

  • B5BC9ABD-62FA-49D6-8DDE-9823FC70AAA4.jpeg
    B5BC9ABD-62FA-49D6-8DDE-9823FC70AAA4.jpeg
    137,7 KB · Visningar: 166

trp_flyer

Medlem
Jag klev ut från Clarion runt 05.25, då började Fast Track till 5D typ vid Forex. Gick mot F men den kändes längre så jag återvände efter tag och då stod vi vid Sushistället. Ingen bra datapunkt sedan eftersom det kom personal och plockade ut mig och 9 st andra ur kön, tog oss ned bakvägen genom bagagehallen, upp till början av D och en helt tom transit-säkerhetskontroll. Så jag var igenom på under 45 minuter och njuter nu frukost i en ganska rymlig SAS guld-lounge.
 

Anders_SE

Medlem
Var på plats tidigt för att checka in manuellt, ca 0430. Ingen kö till business.

Säkerhetskontrollen tog dock en timme från business check in diskarna. Kön slutade strax efter ingången till gate 71-90. När jag kom fram till kontrollen stängde de av en av de två fållorna för att ställa om den till ordinarie kö, så bara en fålla för fast track.

Sitter nu i loungen och ser inte vart kön slutar.
20220615_055220.jpg
 
Last edited:

teaclub

Ny medlem
En polare var på Arlanda i morse kl 02:40, 4h senare hade han precis kommit förbi kontrollen. Fakirflyg och inget FT.

Har en flight med Norwegian om någon vecka, en fredag. Arlanda t4 öppnar idag. Vad tror ni, kommer det fortsätta?
 

Turnpike

Medlem
Är fast track kön tydligt separerad från den andra? Jag menar så att inte alla står i samma kö längst bak till en början?
 

Turnpike

Medlem
Jag ska åka en söndag kl 16 med enbart handbagage men funderar ändå på att ta in på ett hotell på Arlanda redan dagen innan för säkerhetsskull. Sjukt.
 

DaSSSS

Ny medlem
En polare var på Arlanda i morse kl 02:40, 4h senare hade han precis kommit förbi kontrollen. Fakirflyg och inget FT.

Har en flight med Norwegian om någon vecka, en fredag. Arlanda t4 öppnar idag. Vad tror ni, kommer det fortsätta?
Blir mörkrädd… Vi ska flyga med SAS kl 06:00 på lördag med barn och ingen FastTrack, hur ska man tänka egentligen? Ska sova på hotell på Arlanda så tänkte lämna väskorna i bagdrop kvällen innan.
 
Toppen