Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Mr Planning

Medlem
Ja, men du kommer ju inte förbi säkerhetskontroll kön snabbare för det.

En kö mindre på morgonen är ju en kö mindre :rolleyes:

Tänkte för ovanlighetens skull mest njuta av hotellet dagen innan.

Säkerhetskontrollen är nog inget större problem då jag har tillgång till den mytomspunna "fast track"
 
  • Gilla
Reactions: hco

palmen

Moderator
En kö mindre på morgonen är ju en kö mindre :rolleyes:

Tänkte för ovanlighetens skull mest njuta av hotellet dagen innan.

Säkerhetskontrollen är nog inget större problem då jag har tillgång till den mytomspunna "fast track"
Rapporteras ju om ca 1h kö i FT idag från flera olika håll. Men tar man med det i beräkningarna lär det ju inte vara några problem.
 
Som jag tidigare rapporterat om idag >1 h, 20 min kö genom säkerhetskontrollen trots fast track. Det blev en del snack i kön och det visade sig att såväl Norwegian och ryan air säljer fast track för ca 100 kr och det verkar som sagt vara populärt som gör att fast track totalt har missat sin tjusning så att säga. Gissningsvis kommer denna kö kollaps fortsätta så länge detta erbjudande finns kvar. Min fråga till er vad man kan göras åt det då det blir tämligen urvattnat med tex status i form av guld, diamant etc samt köp av plus eller business biljett. Samtidigt som infon i sas appen är totalt vilseledande kring kötider, se mina bifogade bilder tidigare idag. Är det swedavia vi skall göra en grupptalan mot :) eller vad finns att göra? Särskild fast track för sas, plus, business, guld, diamant ?
 

Kris

Medlem
Som jag tidigare rapporterat om idag >1 h, 20 min kö genom säkerhetskontrollen trots fast track. Det blev en del snack i kön och det visade sig att såväl Norwegian och ryan air säljer fast track för ca 100 kr och det verkar som sagt vara populärt som gör att fast track totalt har missat sin tjusning så att säga. Gissningsvis kommer denna kö kollaps fortsätta så länge detta erbjudande finns kvar. Min fråga till er vad man kan göras åt det då det blir tämligen urvattnat med tex status i form av guld, diamant etc samt köp av plus eller business biljett. Samtidigt som infon i sas appen är totalt vilseledande kring kötider, se mina bifogade bilder tidigare idag. Är det swedavia vi skall göra en grupptalan mot :) eller vad finns att göra? Särskild fast track för sas, plus, business, guld, diamant ?
Börjar mer och mer gilla lösningen på Kastrup :)
 
Som jag tidigare rapporterat om idag >1 h, 20 min kö genom säkerhetskontrollen trots fast track. Det blev en del snack i kön och det visade sig att såväl Norwegian och ryan air säljer fast track för ca 100 kr och det verkar som sagt vara populärt som gör att fast track totalt har missat sin tjusning så att säga. Gissningsvis kommer denna kö kollaps fortsätta så länge detta erbjudande finns kvar. Min fråga till er vad man kan göras åt det då det blir tämligen urvattnat med tex status i form av guld, diamant etc samt köp av plus eller business biljett. Samtidigt som infon i sas appen är totalt vilseledande kring kötider, se mina bifogade bilder tidigare idag. Är det swedavia vi skall göra en grupptalan mot :) eller vad finns att göra? Särskild fast track för sas, plus, business, guld, diamant ?
Är väl SAS som kan ändra på det? Om de gillar sina resenärer från Arlanda lika mycket som oss från Kastrup så kan de ju fixa en egen fast track.
 

mha321

Medlem
Är väl SAS som kan ändra på det? Om de gillar sina resenärer från Arlanda lika mycket som oss från Kastrup så kan de ju fixa en egen fast track.
Det hänger ju på om swedavia är intresserade av att sälja tjänsten dedicerad FastTrack till sas, utöver att sas skulle vilja betala för det. Sas kan knappast hitta på att bygga en egen...
 

mischadee

Medlem
Ja, men du kommer ju inte förbi säkerhetskontroll kön snabbare för det.

Följdfråga. Vi är två vuxna och två barn. Om vi vill checka in kvällen innan och droppa väskor. Måste vi alla vara vid incheckningen? Kan jag checka in själv och ta alla väskor på mig, (3 st och är Diamond) och de andra checkar in online? Destination är Turkiet om det är av betydelse. Kanske alltid kräver incheckning via disk?

EDIT: Flyger med SAS direkt.
 
Last edited:
Toppen