Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

palmen

Moderator
Följdfråga. Vi är två vuxna och två barn. Om vi vill checka in kvällen innan och droppa väskor. Måste vi alla vara vid incheckningen? Kan jag checka in själv och ta alla väskor på mig, (3 st och är Diamond) och de andra checkar in online? Destination är Turkiet om det är av betydelse. Kanske alltid kräver incheckning via disk?
Ingen aning om vilka krav Turkiet har, om man kan checka in online så kan du ju göra det, men checkar du in vid disk ska alla vara där för de som checkas in i disken. Om din biljett för dig tillåter 3 väskor kan du checka in de på dig, men du kan inte ta kvoten från någon annan.
Framgår ju inte heller vilket bolag du flyger med, olika bolag kan ha olika regler för incheckning dagen innan.
 

mischadee

Medlem
Flyger med SAS. Ahh så om det går att checka in online så borde vi alla kunna göra det först. Jag åker sedan till Arlanda med väskorna som jag kan ta enbart på mig och droppa dem och sedan kan vi alla direkt gå till säkerhetskontrollen direkt på morgonen? Borde väl funka förutsatt att vi kan checka in online då.
 

mha321

Medlem
Idag vid 13 tiden gick det hyfsat snabbt, 10 min I fast track t5f. Det hade gått snabbare om de inte stängt ena linan och gjort om den till slow track. Kön i vanliga var inte katastrofal.

Gigantiska köer till Qatar och Pegasus incheck. Nästan ingen kö till sas incheck.

Kön till Pontus långt in i restaurangdelen så den to-go påsen är det bara att glömma. Sas guld lounge full och kö ut till hissarna. Däremot fick man komma in i business loungen. Där är det bara kö till toaletterna, men det är det väl dygnet runt även i normala fall i sas loungerna...
 
Så här har det sett ut idag med kötider (50 min = minst 45 minuters kötid).

Screenshot 2022-06-08 at 23.41.16.png
 
Har du möjlighet göra en sådan på GOT torsdag eller fredag? Vore mkt uppskattat!
Just nu samlar jag bara för ARN, så har enbart historisk data för lite mer än en dag bakåt, Men kan börja samla data för GOT så kan jag fixa en graf imorgon.

Spännande! Men vilken tidszon är detta? Och 5 B och 5 CB lower, vilken är F vs skycity?
Nu är det nog UTC. Snabbt ihopkokat. Kan dubbelkolla.

EDIT: Dubbelkollade och det är UTC.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Just nu samlar jag bara för ARN, så har enbart historisk data för lite mer än en dag bakåt, Men kan börja samla data för GOT så kan jag fixa en graf imorgon.


Nu är det nog UTC. Snabbt ihopkokat. Kan dubbelkolla.

EDIT: Dubbelkollade och det är UTC.
Uppfattar jag det hela rätt, från 04,30 svensktid är den största peaken när det gäller terminal 5
Intressant att det skiljer rätt mycket mellan kontrollerna i T5 under dagen, men det är väl något vi har noterat själva
Terminal 2 verkar fått en topp på eftermiddagen igår.
 

srg

Medlem
Mätpunkt 9 juni, verkligheten ser ut att stämma bra med Swedavias tider, drygt 5 Pers utanför F grindarna.

Dock säkert 30min kö till sas prio checkin och bag drop, en enda person som jobbar här.
3a44ffdad90fe6c208fece7988878302.jpg
 
Toppen