Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

GOTBound

Medlem
Ska flyga BA Eco från Arlanda men har Amex Platinum och har således fast track genom kortet men har forumet någon erfarenhet kring hur väl security känner till denna förmån? Dvs räcker det med att visa upp Amex platinum kortet och boarding kortet alternativt bör man förbereda att ta fram text som visar denna förmån?
Personalen vid säkerhetskontrollen har en fin laminerad A4 utskrift med pedagogiska bilder av korten printade på, både de kort som ger fast track och de kort som inte ger fast track, de som inte ger fast track har ett stort rött kryss över sig.

Om det mot förmodan skulle uppstå tveksamhet från personalen vid säkerhetskontrollen så be dem titta i sina papper.
 

micke

Medlem
Jag har iallafall blivit hänvisad till den andra när jag försökt ta mig igenom med Platinumkortet. Nu var det iofs. några år sedan och har själv bara gått genom den fasttracken sedan dess. Kanske gäller det på båda om du inte haft några problem.
 
Jag har iallafall blivit hänvisad till den andra när jag försökt ta mig igenom med Platinumkortet. Nu var det iofs. några år sedan och har själv bara gått genom den fasttracken sedan dess. Kanske gäller det på båda om du inte haft några problem.

Hmm vart ligger den fasttracken? skall flyga om någon vecka och kommer ha ont om tid.
 

micke

Medlem
Längst bort på T5 mot höger sett ståendes mot incheckninsdiskarna.
Menndet verkar som du måste ta mitt inlägg med en nypa salt. Verkar ju som att det funkat för de andra med den andra fasttracken.
 
Toppen