Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

bvs

Medlem
Någon som har en färsk erfarenhet av tidig lördagsavgång. Swiss till Zürich 06.55 vidare till Chicago i morgon 14/5. Star Gold, Business, endast handbagage. Grundplan att vara på plats 1h45min innan..

Med Swiss så kan du ju få test etc kollat online och få boardingpass direkt i mobilen, bara gå direkt till fast track. Gissar på att du kommer få spendera rätt mycket tid i lounge om du är där så tidigt
 
Någon som har en färsk erfarenhet av tidig lördagsavgång. Swiss till Zürich 06.55 vidare till Chicago i morgon 14/5. Star Gold, Business, endast handbagage. Grundplan att vara på plats 1h45min innan..
Vi åkte till Malaga i lördags. Hade avgång 06:35, var på plats på Arlanda kl 04:00. Hittade ingen business check-in så vi ställde oss i vanliga kön för bagagedrop, tog ca 20 min. Sen tog det ca 10 min för oss genom fast track men vanliga kön till säkerhetskontrollen sträckte sig ut till de först incheckningsdiskarna så var säkert 20-30 min väntetid.
 

anjak

Medlem
Tack Swedavia för Flajt track igår, hade lätt missat flyget om vi inte rest med barn och kunnat gå förbi hela kön. Var nog till och med snabbare än vanliga fast track. Så ni som reser med barn glöm inte bort att ni kan gå förbi kön. Gäller säkerhetskontrollen bortanför SAS.
 

NotRyan

Medlem
I går när vi passerade Arlanda sträckte sig kön till säkerhetskontrollen vid B-piren in i Sky City halvvägs till Arlanda C. Jag ville kolla kön i T2 så tog Arlanda Express till T2 och gick i vanliga kön där. Fem personer före mig i kön. Gick sedan till gate 61C och tog transferbussen airside till T5 :D
 

GOTBound

Medlem
Långa köer på Arlanda: ”Helt oacceptabelt” | Nyheter | Expressen

Långa köer på över en timme sträcker sig mellan terminalerna på Arlanda under fredagsmorgonen.

Anledningen till den långa väntetiden är personalbrist i kombination med ett extra högt restryck, enligt Swedavia.


– Vi ber alla som ska ut och resa att vara ute i god tid och hålla kontakt med sitt flygbolag, säger Swedavias presschef Robert Pletzin.

”En av de resande, terrorforskaren Magnus Ranstorp, kommenterade de långa köerna i ett inlägg på Twitter.

”Fullständig KATASTROF på Arlanda. Köer ringlar sig från Terminal 4 till Terminal 5 för att komma igenom säkerhetskontroller. Så misskött av Swedavia och Avarn”, skriver Magnus Ranstorp.”
 

Taggen

Medlem
Tack Swedavia för Flajt track igår, hade lätt missat flyget om vi inte rest med barn och kunnat gå förbi hela kön. Var nog till och med snabbare än vanliga fast track. Så ni som reser med barn glöm inte bort att ni kan gå förbi kön. Gäller säkerhetskontrollen bortanför SAS.
Kan man hyra ett barn någonstans för att komma förbi kön snabbare och lämna tillbaka det efter säkerhetskontrollen?
 

011430121

Medlem
Utan ha något belägg, jag tror att det kommer att bli långa köer imorgon på ARN, många resenärer det är kort arbetsvecka (Helg på torsdag).
 
Toppen