Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Hur ser det ut nu när påsken är över? Fortfarande fullständig panik på T5 eller mer dräglig tillvaro?

Just nu.
79D999FD-7479-491E-86CF-9349EBC279FC.jpeg

Källa:
Stockholm Arlanda Airport
 

011430121

Medlem
Jo den har jag koll på, men det säger inget om det är panik vid incheckningen, eller hur köerna är generellt till kontrollen t.ex. på morgonen. Tänkte lite mer allmänt, om det var en exceptionell puckel just pga påsken eller om det är ett mer utbrett problem som lever kvar.
I morse vid 6 tiden var det vid säkerhets kontrollen D 20 minuters kö
Incheckningen varierar nog med vilket bolag du skall resa med.
Om jag får gissa tror jag inte avgångar till Sveg och Torsby har så långa köer, men SAS och Lufthansa Group har betydlig längre köer.
 

RickardG

Medlem
I morse vid 6 tiden var det vid säkerhets kontrollen D 20 minuters kö
Incheckningen varierar nog med vilket bolag du skall resa med.
Om jag får gissa tror jag inte avgångar till Sveg och Torsby har så långa köer, men SAS och Lufthansa Group har betydlig längre köer.
SAS business till USA på fredag morgon, funderar på om man kan ha normal framförhållning eller om det krävs en timme extra…
 

pswe

Medlem
Kaos med köer idag under tidig eftermiddag. Vanliga kön gick en bra bit bort mot SkyCity och väntetiden angavs till 30 minuter.
Fast tracken närmast SkyCity angav 3 minuter, det tog 25, till stor del beroende på att personalen vid skärmen utbildades av två kollegor. Varje väska tog minst en minut att få igenom i detalj på skärmen. Förträfflig planering att utbilda i skarp produktion och under fredagsrusning.
Sen är det underhållande att se den överraskande stora massan resenärer som så här drygt 20 år efter införandet fortfarande inte packat sin genomskinliga påse.
Upplägget med att ha alla flygbolag i samma fasttrack är inte heller toppen. Hoppas verkligen politruckerna i Nyköping kan köpa tillbaka Ryan så vi slipper de kunderna på Arlanda.
 
Långa köer nu på sö morgon kl 06.15 till security.
Tidsangivelserna på swedavias sida eller sas app stämmer inte!

fast track ca 5-10 min, vanliga sträcker sig kön lite förbi sas gold incheckdisken. Bara tre öppna band
 
Toppen