Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Jag som oftast inte börjar min resa på ARN utan rör mig innanför mellan gaterna inom den sterila-zonen vid byten, när det är så pass långa köer är det det tydligt snitslat hur jag kommer fram till Fast Track i nämnda säkerhetskontroll närmast T4? På GOT är det enkelt att gå förbi den vanliga kön när den sträcker sig ut i incheckningshallen.

EDIT: Anledning till min fråga är en avgång från ARN på söndag där vi börjar vår resa på ARN.

Det hänger skärmar i taket där det står "Fast Track". Håll utkik efter dem. Det finns två stycken, en i SAS hörna av T5, den andra närmare Sky City. Det går ju att gå förbi köerna och scouta om du är osäker eftersom folk kommer och går som inte ska ställa sig i kön för tillfället.

Tycker det värsta Fast Track är på T2 där man liksom mergar in i vanliga kön. Folk blir skitsura.

Flyger man SAS kan man se kötiderna i SAS-appen till säkerhetskontrollen annars kan man också ladda ner Swedavia-appen som också visar kötiderna. Jag förstår att man inte kan förutspå hur läget kommer vara när man själv anländer men det kan ändå ge en hint om vad som pågår och om det är kaos just nu eller ej.

Flyger man SAS kan man se kötiderna i SAS-appen till säkerhetskontrollen annars kan man också ladda ner Swedavia-appen som också visar kötiderna. Jag förstår att man inte kan förutspå hur läget kommer vara när man själv anländer men det kan ändå ge en hint om vad som pågår och om det är kaos just nu eller ej.
Eller så kan man kolla Swedavias webbplats: Säkerhetskontroll | Stockholm Arlanda Airport

Vid 13:30 idag var det ingen kö till checkin på T5. Fast track tog ca 10 minuter och sen vanliga kön var lång då enbart 2 kontroller var öppna för de utan fast track. Tog ca 20-25 minuter från ankomst till ARN innan jag satt på Pontus som var mer eller mindre helt fullt.

Det hänger skärmar i taket där det står "Fast Track". Håll utkik efter dem. Det finns två stycken, en i SAS hörna av T5, den andra närmare Sky City. Det går ju att gå förbi köerna och scouta om du är osäker eftersom folk kommer och går som inte ska ställa sig i kön för tillfället.

Tycker det värsta Fast Track är på T2 där man liksom mergar in i vanliga kön. Folk blir skitsura.

Hehe, vi var fyra stycken som gick igenom T2 fast track förra söndagen. Var kanske 20 Pers i vanliga kön. En från personalen kom fram och motade vanliga kön så vi kunde merga in, eller tränga oss som de andra troligen tänkte.

Mindre lyckat upplägg.

Toppen