Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

airac

Medlem
Hur ser det ut nu? Min fru sitter i taxi och har kort tid på sig, flyget går 15.00 till Vilnius. Någon på plats?
 
Risk för att kaoset håller i sig.

Risk för mer kökaos – säkerhetsbolaget på Arlanda har rekryteringsproblem | SVT Nyheter

Screenshot_20220413-165207.png
 

Sullon

Medlem
Fast track hade ingen kö idag vid tolvtiden. Vanliga kön i SAS-hörnet såg ut att vara 10-15 min (innanför spärrarna).
 

obs

Medlem
Morgonrapport från T5 ca 8:20 på denna skärtorsdag:

Kön till säkerhetskontrollen närmast T4 sträckte sig ut till rulltrappan som kommer upp från ankomsthallen och på skylten stod det 28 minuters väntetid. Kön till den andra säkerhetskontrollen borta i T5 sträckte sig ungefär ut mitt i SAS incheckningsområdet (ingen info om väntetid där).

Kön i fast track kontrollen var väl ganska lagom, ca. 1-2 minuters väntetid på att komma igenom. Nu sitter man parkerat i SAS guldmatsalen och väntar på bussen till Köpenhamn...
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Morgonrapport från T5 ca 8:20 på denna skärtorsdag:

Kön till säkerhetskontrollen närmast T4 sträckte sig ut till rulltrappan som kommer upp från ankomsthallen och på skylten stod det 28 minuters väntetid. Kön till den andra säkerhetskontrollen borta i T5 sträckte sig ungefär ut mitt i SAS incheckningsområdet (ingen info om väntetid där).

Kön i fast track kontrollen var väl ganska lagom, ca. 1-2 minuters väntetid på att komma igenom. Nu sitter man parkerat i SAS guldmatsalen och väntar på bussen till Köpenhamn...
Jag som oftast inte börjar min resa på ARN utan rör mig innanför mellan gaterna inom den sterila-zonen vid byten, när det är så pass långa köer är det det tydligt snitslat hur jag kommer fram till Fast Track i nämnda säkerhetskontroll närmast T4? På GOT är det enkelt att gå förbi den vanliga kön när den sträcker sig ut i incheckningshallen.

EDIT: Anledning till min fråga är en avgång från ARN på söndag där vi börjar vår resa på ARN.
 

obs

Medlem
Jag som oftast inte börjar min resa på ARN utan rör mig innanför mellan gaterna inom den sterila-zonen vid byten, när det är så pass långa köer är det det tydligt snitslat hur jag kommer fram till Fast Track i nämnda säkerhetskontroll närmast T4? På GOT är det enkelt att gå förbi den vanliga kön när den sträcker sig ut i incheckningshallen.

EDIT: Anledning till min fråga är en avgång från ARN på söndag där vi börjar vår resa på ARN.

Jarh jättetydligt är det inte. Men fast track spåret är till höger om den vanliga kön, i högre sida av kontrollområdet. Det är bara att gå förbi den lilla Pressbyrån som finns motsatt kontrollen och svänga vänster (om du kommer från Sky City/T4)
 
Toppen